Nu læser jeg det som du vil have seo nr 2, til at tage sig af et nyt brand/websted, som ikke har noget med dit første brand/websted at gøre, og derfor vil de to seofirmaers arbejde ikke kollidere. Hvis de 2 seo-firmaer skal arbejde onsite, på samme domæne vil det helt sikkert ikke være en god ide. Hvis det kun drejer sig om link-building, er faren ved at de arbejder på samme, ikke stor, blot vil du givetvis ikke få så meget value for money, som du måske tænker. (ikke de 200%) Hvis du er tilfreds med seofirma nummer 1, så bør du fortsætte med bureauet, og måske endda kunne forvente noget mængderabat, når du tilfører flere ordre. Hvis du ikke syntes du får nok ud af seo-firma nr. 1, ville jeg lade 2-3 nye bureauer gennemgå dit site, og få udarbejdet analyser med de muligheder der er for forbedring. Og derefter lave en aftale med en af de nye, og selvf. med det firma som kan levere det bedste resultat. Men husk ikke at binde dig længere end du ved du har lyst til. Og som en sidste advarsel: husk at google firmaet, for at se om der er dårlige erfaringer (en enkelt eller to, behøves ikke at være et problem), og lyder tilbudet for godt til at være sandt, så er det nok heller ikke sandt. Og det er altid en god ting, at holde øje med markedet, for at se om seo-fyrene er up-to-date med alle zoo-updates Google kommer med. Det burde ikke være sådan, men der er desværre også brådne kar i denne branche. God vind med dit nye tiltag............ |
Jeg vil virkeligt fraråde generelle linkspakker. Hvis leverandøren kan levere nogle unikke links til jer fra relevante sites for jeres niche, så er det iorden, men hvis det er links som alle kan få (artikeldatabaser, deres eget blognetværk, linkkataloger etc.), så kan det faktisk ende med at ramme dig negativt og i bedste fald er det uden værdi.
Hvis du er i tvivl så bed dem om et par referencer de har bygget links for, så kan jeg lige bruge 5 minutter på at tjekke kvaliteten. Alle SEO bureauer er de bedste ifølge dem selv, men der er mange derude, som ikke leverer.