Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indien vs Dansk webbureau, pros and cons

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 8. Nov 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 00:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal til at starte webshop op med salg af tøj etc som supplement til min eksisterende forretning. Har efterhånden lagt mig fast på Magentoplatformen. Det er måske lidt overkill ift at jeg ikke regner med verdens største webshop hverken varesortiment (200 varer som )- eller omsætningsmæssigt de første par år i hvert fald. Men jeg er nok tilstrækkeligt nørdet til ikke at ville afskrive mig fleksibiliteten allerede fra starten. Anyways, jeg ser to måder at få en side op at stå på og ville høre om nogle havde erfaringer dig kunne hjælpe mig til at træffe et af følgende valg:

1. Få et dansk web-bureau til at stå for udviklingen. Et slag på tasken fra et et etableret bureau er nok ca 30.000 i omkostning.  

2. Jeg er blevet tilbudt af en dansk webshop-ejer, jeg kender lidt, at han mod betaling vil tage sig af udvikling af min shop gennem samme Indiske udvikler som har udviklet hans egen iøvrigt ganske fine webshop. I praksis skal vi lægge os fast på et 'MagentoKøbeTema' (et sådant kan købes for 80-200usd) og så finde ud af hvad der skal ændres/tilpasses. Web-shop vil derefter tage sig af kommunikationen med udvikleren og sætte ham igang (han har iselv ngen kodekompetencer) og ideén er at han med sin hands-on erfaring fra egen shopudvikling sparer mig for falde i alle de huller han selv faldt i.

Pointen med brug af Tema og billig Indisk udvikler, er egentlig ikke at spare specielt ift de 30k, men jeg forestiller mig, jeg får en langt mere prof side med mange flere funktioner for de samme penge. Et købetema til fx 100 dollar kan være solgt 2000-3000 gange, hvilket vil sige at udviklerne i den grad har fundet det rentabelt at spække dem med funktioner og gøre dem gennemførte. Et dansk bureau bygger i højere grad op fra bunden hvad angår Magento (tror jeg) og de kan med 30k og danske lønninger vel ikke kunne levere samme gennemførte produkt som Temasælgeren, som har totalt set måske har fået 1mio ind for sit skalérbare tema (som så selvfølgelig efterfølgende skal modificeres og tilpasses helt til éns behov). En anden pointe er at den danske webshopejer foruden projektledelse og kontakt til udvikle,r vil have til ansvar at oplære mig i den daglige brug af Magento (og have egentlig praktisk erfaring fra egen drift). 

Det virker umiddelbart som om gode købetemaer har de omtrent de samme funktioner og virker ligeså gennemførte som de store tøjbrands webshops. Er det helt skudt ved siden af, at tro at man for fx 30000 hos en dansk udvikler ikke får et produkt som i 'gennemførthed'/funktioner er tiptop og kan måle sig med de store shops?

Den er selvfølgelig et hav af fordele ved danskbureau iform af sprog, stabilitet (forestiller mig at en Inder i Delhi ikke er helt så pålidelig som et dansk kontor), efterfølgende support, hosting, i højere grad kun et telefon nr at rette henvendelse ved alskens breakdowns. Etc Etc.

Ville i springe på 1. eller 2. i min situation og har I nogle råd med på vejen?

Undskyld den lange udredning og på forhånd tak..

Vh David

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 01:41
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nummer 2, any time.

Køb et tema Det er meget billigere end at få en shop lavet fra bunden...men husk på at hvis du køber et tema så kan det ikke nytte noget at du så lige vil have en lille ændringer, en lille ændring der, en trejede ændring her og så lige en fjerde, femte og sjette...Gør du det så kommer det til at koste mere end at lave et shop fra bunden.

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 01:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er jo drønsvært - kommunikationsmæssigt støder mange ind i problemer når de bruger designere på den anden side af jordkloden, men det skal da ikke udelukke, at det sagtens kan lade sige gøre. Vi har fået lavet visse ting i f.eks. Vietnam, hvor deres priser var fornuftige, vi havde selv kommunikation med programmørerne og selv om det til tider var tungt, så endte det skam med et fint resultat.

Jeg er ikke enig i, at det med at ændre i et standardtema bliver lige så kostbart som at lave en shop fra bunden. Vi laver mange shops med temaer som udgangspunkt, fordi der allerede ligger mange af de ting, som man forventer af en moderne shop - og så tilretter vi til tider temaet til ukendelighed, for at opnå et noget nært unikt design. Hvis vi skulle have udført alt det fra bunden, så ville det blive alt for dyrt.

Tilmeldt 8. Nov 09
Skrevet kl. 10:11

Hej Thomas. Tak for svaret. Tror da heller ikke det bliver helt ligeså dyrt, men hvis jeg lægger den danske udviklers honorar oveni samt at der muligvis skal et dansk bureau ind over for interfaces som betalingsgateway og evt GLS/Postdanmark/integration til regnskabsprogram. Så bliver der nok ikke den store forskel..  

Tilmeldt 8. Nov 09
Skrevet kl. 10:21

Tak for svaret Peter. Fra dit synspunkt, som bosiddende i Asien er 2. sikkert en no-brainer:) Håber på også at hører fra nogen med webshop i DK som sad med samme valgmuligheder og hvad deres bevæggrunde var for deres valg. Og såfremt nogen gik 'Asien-vejen'.... hvordan det er faldet ud..?  

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 11:41

smykkemanden:
bosiddende i Asien er 2. sikkert en no-brainer:)

Jeg fik mig ikke udtrykt rigtig. Min pointe er at du bør tage en template og så komme igang. Det er hurtigt og det er billigt. Når du så har kørt noget tid så kan du bedre vurdere hvad dit behov er og så få lavet en shop med eget design (hvis det er vejen frem).

Om du bruger et Indisk, Dansk eller Ukrainsk firma er ikke vigtig i opstarten bare du kan regne med dem.

Tilmeldt 8. Nov 09
Skrevet kl. 11:49

Ok, Forstået :)

Fra Værløse
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 686
Fra  Kammalou.com Skrevet kl. 12:14

Peter Skouhus:
Om du bruger et Indisk, Dansk eller Ukrainsk firma er ikke vigtig i opstarten bare du kan regne med dem.

Er faktisk helt enig med Peter.

Det min erfaring siger mig det er vigtigt ved offshore / nearshore er:

• Projektledelsen/Kravs specifikationen
    • Bindeleddet der oversætter din forretnings forståelse til noget dem i den anden ende kan forstå
    • Forretningens kvalitetssikring af det dem i den anden ende levere
    • Forretningens behov for at aflevere kvaliteten til tiden.
  • Udfordringen ved tidsforskellen
    • Kommer en udviklere i asien til at arbejde på en løsning der ikke giver mening.
    • Kender den eventuelle offshore projektleder din forretnings/markedes virkemidler.
  • Indhold (Content & Copy)
    • Ligemeget hvormeget der outsources så skal forretningen forholde sig til og producere relevant indhold

SAFe SPC, Magento Expert, Jira Guru, Kammalou.com

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 14:32

smykkemanden:

Hej Thomas. Tak for svaret. Tror da heller ikke det bliver helt ligeså dyrt, men hvis jeg lægger den danske udviklers honorar oveni samt at der muligvis skal et dansk bureau ind over for interfaces som betalingsgateway og evt GLS/Postdanmark/integration til regnskabsprogram. Så bliver der nok ikke den store forskel..  

Tjo, tjaaaa :) Nu findes der jo færdige moduler til f.eks. Magento der nemt kan integreres. Modulerne til betalingsgateways er gratis - og moduler til fragt-  og regnskabsintegration er købemoduler, som nemt kan installeres uden det kræver de store forudsætninger. Vi installerer f.eks. altid betalingsmoduler til de mest brugte gateways, så man blot skal sætte sine forretningsdata ind.

Tilmeldt 8. Nov 09
Skrevet kl. 15:42

Ja, men moduler fra GLS/Epay etc (nogle gratis, nogle mod betaling)  forestiller jeg mig er svære at intallere , hvis man ikke kan forstå dansk(øjensynlig er det kun med dansk inst.vejledning). Aner dog ikke et dyt om hvordan sådanne moduler integreres, så måske tager jeg fejl?. Anyways er blevet åben for 'mellemvejen' med 'købetema' og dansk tilpasning og snakkede med webbureau idag. De var ikke særlig indstillet på at jeg kom anstigende med et for dem fremmed tema (fra fx themeforest.com). De havde dog et par stykker af deres egne som jeg kunne vælge blandt. Men langt mindre spændende end dem på Themeforest til 100 usd.. Hvad med wuuzuu, hvordan har I det med tema'er fra 3.part? 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)