Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhverv eller privat abonnement på internet og telefoni?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle.

Kan det betale sig at have internet og telefoni som erhvervs abonnement frem for privat, når det bruges både til erhverv og privat?

Jeg driver en enkelt mands virksomhed og overvejer at få lag mit internet samt telefoni sammen i en erhvervs løsning.

Som jeg har forstået det, koster det 2600,- om året når man også bruger det privat. Men vis den månedlige ydelse på erhvervs abonnement + de 2600,- bliver det samme +/- 50-70,- som at købe det privat er der så overhovedet noget at komme efter?

På forhånd tak

//Kasper

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:06

Du kan lade virksomheden betale dit internet hvis det er et du har brug for i virksomheden. Der skal ikke betales nogen skat for det.

Kun telefonen betales der skat af fri telefon på, og hvis ikke den når de ca 2.600 kr så har du helt ret fat i, at der ikke er noget at "komme" efter for så skal du af med skatten af 2.600 kr selv - og ja i firmaet af med 2.600 hvor du sparer samme skat (og ja så kan der være lidt med momsen som du så skal rode med at dele som i http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/aktiver-kbt-til-blandet-brug-privat-og.html så hvis ikke dit rene telefon abbonnement koster op mod de 2.600 kr om året - så er det ikke noget du skal gå ud i

Det er noget andet for ansatte der ikke selv betaler telefonen via egen virksomhed eller selskab, for der er der jo en fremmed der betaler og så koster det kun skatten af de 2.600 kr eller ca 1200 kr om året at ha den frie telefon og det kan jo være ret ok, om end ikke en guldgruppe

venligst John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Sep 08
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 11:24

Sad lige og overvejde nøjagtig samme regnestykke og er osse nået frem til at det ikke kan betale sig for mig.. Tænker så om der så kan trække noget af mobil regningen fra feks 50% af min mobilregning fra da den bruges båder privat og i firma regi? Det er jo en reel udgift jeg har pga mine firmaaktiviteter. Synes nemlig at huske at jeg har læst noget i den dur et sted..

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:32

det kan du ikke, men hvis du kan påvise de præcise firmaopkald ved hjælp af numrene fra din regning vil du kunne få dem fra, men da du nok har fri tale i dit abonnement, så er det også spild af tid. Glæd dig over, at du har din telefon privat til en pris der er lavere end hvis du tog den gennem firmaet og formentlig kan tale gratis også fra firmaet over den - så det intet koster dig -  vil jeg sige

jeg lavede et blog indlæg for nyligt om præcis fri telefon og den problematik med at, det for en del slet ikke kan betale sig at køre den over virksomheden: http://johnhannover.blogspot.dk/2014/01/skatfritelefon.html 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)