Jeg har flere Adwords annoncer kørende på google for min webshop. Tilfældigt søger jeg på et givent børnetøjsmærke på Google mhp annoncering for dette mærke og ser at en af mine andre annoncer for et helt andet mærke popper op som en adwords annonce. Jeg bliver lidt chokeret og tjekker straks den givne annonce for at se om jeg har skrevet forkert i søgeordene, men det har jeg ikke. Har I tidligere oplevet at annoncer også ryger ind på andre søgeord selvom I ikke har bedt om det? Jeg vil samtidig sige at mit daglige budget på dette ord som popper op på forkerte annoncer er efter anbefaling fra Google hævet til et temmelig højt dagsbudget. Jeg føler mig pludselig meget usikker på om jeg reelt får hvad jeg betaler for - på Google Adwords - eller om annoncerne "ryger" ind på andre søgeord for at hæve dagsbudgettet. Hvad er jeres erfaring? |
Hej Bettina-Elisabeth
Jaah, den var ikke så god, Google
Du er røget med begge ben i 2 af fælderne i Google Adwords.
For det første skal du IKKE hæve det daglige budget, som Google foreslår.
I stedet skal du nedsætte prisen pr. klik indtil Google stopper med at komme med sine vandvittige forslag.
For det andet - når du ikke sætter dine søgeord i "" eller [ så giver du Google lov til at jonglere med synonymer og relaterede søgeord efter sit eget forgodtbefindende.
Og sjovt nok - når du byder så meget pr. klik som du gør, så er Google YDERST opfindsom med, hvad der er synonymer og relaterede søgeord
Når du oplever ovenstående er det tydeligt, at du brænder rigtig mange penge af uden at få ret meget for dem.
Da jeg bl.a. lever af at hjælpe folk i din situation kunne det være, at du skulle kikke nærmere på mit AdWords tilbud til virksomheder.
Venlig hilsen, Christian