Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aut. person reg. til 3. part - kan man det?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Slagelse
Tilmeldt 4. Jun 07
Indlæg ialt: 148
Fra  Swingcar.dk - Drøn sjovt legetøj til børn Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg oplevede i dag at jeg handlede i en e-butik hvor der stod noget om EasyPass og tænkte ikke nærmere over det ud over at fjerne flueben i "Gem min adresse osv.

Efter handel ligger der en mail om... citat:
"Du modtager denne mail, fordi du har påbegyndt en købsprocess på www.xxx.dk
er blevet oprettet på systemet med følgende oplysninger:"

(Med brugernavn og adgangskode og det hele.)

Jeg blev både paf og sur over at en 3. part kommer ind over bare fordi jeg er ved at købe nogle små plastikposer. Og mailen landede længe før ordrebekræftelsen fra butikken. Kan man i det hele taget tillade sig det?

Jeg ville sende en mail til både EasyPass og butikken om at slette mig, for jeg ønsker slet ikke at handle der så.

Men så fik jeg den gode ide at bruge søgefunktionen på Amino (det skal man jo altid), for mailen kom godt nok fra EasyPass men var underskrevet EasyFlow, og en søgning på EasyFlow viser at mange Aminoer bruger dem.

Er det virkelig jeres ærlige mening at det er en god måde at registrere kunder både i eget kunderegister og eksternt hos 3. part?

Er det lovligt uden videre at sende personoplysninger videre til 3 part?

Nu skulle det ikke undre mig at det hele er min egen skyld fordi jeg har overset et eller andet med småt og dummet mig. Men jeg anser ikke mig selv for at være væsentlig dummere en de fleste Wink og føler mig nærmet forulemet over det.

Jeg vil i fremtiden holde et skarpt øje med Easy-hvad-som-helst og straks gå igen.

Mvh/Kjeld

Har du set den nye alu løbecykel fra Puky?

Fra Græsted
Tilmeldt 15. Sep 07
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke lovligt.

Se: http://www.forbrug.dk/raad/renbesked/reklamer/emails-nettet/email/?type=98&no_cache=1

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)