Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad bruger du en regnvejrsdag til?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg selv nyder f.eks. at tage kajakken og kammeraterne med en tur ud i Vesterhavet.

Først skal man ud gennem brændingen:

Og så surfer man ind igen:

Fotografen er min gode kajakkammerat, Jon Nielsen.

Kom med dine fede regnvejrsbilleder.

Venlig hilsen

Hans

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:30

StormStormStormStormStormStormStormStormStormStormStormStormStormStorm

Er jeg virkelig den eneste, der kan nyde regnvejr? 

StormStormStormStormStormStormStormStormStormStormStormStormStormStorm

Hans

Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 52
Fra  Psoriasis behandling der virker Skrevet kl. 14:01

Nej jeg nyder også regnvejret, jeg syntes det er rigtig hyggeligt, og meget bedre end hvis det var 10 grader koldere og sne, så ville jeg syntes det var øv øv.

Lider du af Psoriasis? Så brug en mild shampoo som effektiv psoriasis behandling

Fra Odense
Tilmeldt 19. Aug 07
Indlæg ialt: 63
Fra  KB Care Skrevet kl. 14:11

Jeg har desværre ikke nogle regnvejrsbilleder jeg kan bidrage med, men jeg kan bidrage med en fortælling om hvad jeg bruger denne regnvejrsdag til ;-)

Sov længe - nød at vågne til lyden når regnen piskede mod ruden (velux). Stod op - kontaktede ASE som jeg har valgt at melde mig ind i, nu da jeg skal være selvstændig. Jeg vil gerne modtage supplerende dagpenge i starten, så min virksomhed skal godkendes som bi-beskæftigelse. Så indtil jeg er flyttet over fra min nuværende a-kasse til jeg er hos ASE og har haft en møde med dem, som så derrefter skal vurdere om det kan godkendes - så skal jeg vente med at registrere mit firma :-( Dette kan tage op til 8 uger!!!!!

SÅ nu er denne regnvejrsdag ikke så hyggelig længere. Jeg havde håbet på at kunne starte op i løbet af januar, men det har nu desværre fået længere udsigter :-(

Hilsen en meget utålmodig (regnvejrs)sjæl

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 14:26

katbeyer:
Jeg havde håbet på at kunne starte op i løbet af januar, men det har nu desværre fået længere udsigter :-(

Hvis dit mål er at din virksomhed skal kunne stå på egne ben på langt sigt, er løsningen med selvstændig bibeskæftigelse ikke den rigtige for dig.
Som ledig med selvstændig bibeskæftigelse skal dit mål være at få et lønmodtagerjob, og du skal være aktivt jobsøgende på lige vilkår med ledige, som ikke har selvstændig bibeskæftigelse. Det vil blandt andet sige, at du skal være klar til at gå til møder og lade dig aktivere.

Det er både krævende og stressende at være i a-kassesystemet, og det vil trække energi ud af din virksomhed.

Skru støttehjulene af med det samme og kom i gang med din virksomhed i morgen. Det er langt mere tilfredsstillende at klare sig selv, og det vil give dig så megen energi tilbage. Hvis dit svar til dette er "jamen, jeg kan ikke klare mig økonomisk uden tilskud fra det offentlige", så er du slet ikke klar til at starte en succesfuld og levedygtig virksomhed endnu. 

God vind (og undskyld røvfulden - den er kærligt og seriøst ment)

Hans 

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 15:09

Som det inkarnede bymenneske jeg er, kan hverken havfruer eller sirener bringe mig tættere på det sted hvor man kan få vand ad libitum når plusgraderne er under 25, - så jeg holder mig på det tørre.

Pauserne, og dem skal der være nogle stykker af i den mørke tid, bruges på lidt musik;

Nisserne hænger også ud, så måske regnvejr heller ikke er deres kop te?

Ellers er jeg enig med Hans omkring vrksomhedsstart.

At være selvstændig kræver at man kan få frisk inspiration og vitalitet samt ikke mindst passion, og der findes nok ikke noget mere energisugende og trættende end at skulle bakse med a-kasse systemer. Så lidt civil ulydighed og gi´den en skalle her i de mørke måneder og hvis ellers din idé er bæredygtig, - så går det nok....

Michael

Fra Odense
Tilmeldt 19. Aug 07
Indlæg ialt: 63
Fra  KB Care Skrevet kl. 15:19

Hej Hans

Mange tak for dit svar - du har jo bare så meget ret...

Jeg burde bare kaste mig ud i det ;-) Tænker så det knaaaaaaager ;-)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 18:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Hans

Samme her, vores vand er dog lidt mere fladt :-)

Her er et lille indtryk fra aftenens træning med de seje Kap-børn i Silkeborg Kajakklub :-)

Stor hilsen

/Brian 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Feb 11
Indlæg ialt: 70
Fra  Ase Skrevet kl. 22:16

Hej Katbeyer

Du får lige lidt jurasnak her :-)

Det er et lovkrav, at din bibeskæftigelse skal godkendes hos a-kassen, før du kan få dagpenge. Derfor er det en god ide ikke at påbegynde virksomheden, før godkendelsen foreligger.

Erfaringsmæssigt vil selve overflytningen dog blot tage nogle uger og ikke otte uger. Du kan formentlig spare noget tid ved at søge din nuværende a-kasse om tilladelse til bibeskæftigelse. Så kan du altid blive overflyttet til Ase efterfølgende.

Vi ønsker held og lykke med dit nye liv som iværksætter! (og nu, hvor du bliver medlem hos Ase, så husk at benytte de mange værktøjer, der ligger her: https://www.aseselvstaendige.dk/ - nogle glemmer, at de har adgang til det).

Venlig hilsen
Øyvind Reebirk Søltoft
Juridisk konsulent i Ase

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)