Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Huskøb og virksomhedsstart

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey

Se omkring den 1 Oktober skal jeg og min forretningsplan sammen i banken. Vi skulle jo gerne forlade banken igen med 250.000 kr til at tage springet.
 
Pt skylder jeg ingenting. Men er blevet forelsket i et dejligt hus. til ca 1 mill.
 
Bliver det sværrere for mig hvis jeg ejer dette hus hvis ikke der er friværdi i det
Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg tror tværtimod, at du bliver mere attraktiv for banken, hvis du har et hus - også selvom der ikke lige pt. er nogen friværdi. Banker er generelt vilde efter at få fingre i boligejere (eller rettere: deres penge), og da du allerede om få år sandsynligvis vil have en pæn friværdi, tror jeg ikke kun at huset vil være et aktiv for dig.
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enig

Plus du står bedre forhandlingsmæssigt. Jo mere forretning du lægger i banken jo mere service og lavere rente kan du forlange. Plus hvis huset ellers ligger i et fornuftigt postnummer er banken sikkert villig til at lade dig overbelåne ejendommen.
 
JH
Tilmeldt 11. Jan 06
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Ikke for at være lysseslukker meeen...
  1. Et hus til 1 mill??   Er det i et af de områder hvor prisen er gået op de seneste par år?
  2. Det er 25% af din boligværdi du vil have.. Du skal selv have 20% i hht. realkredit til udbetaling. Dit project skal nok mere lægges an på forretningsplanen/idé.
  3. Fast ejendom er aldrig en dårlig start til forhadling i banken.

Held og lykke med det hele

Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ikke helt se hvorfor du skulle være lyseslukker?

 
1. Ja og?
2. Det har aldrig været min mening at stille huset som gulerod. Men mere om det forværer min situation at eje et hus uden friværdi!
3. ok
Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

firecheif

Med hensyn til om det bliver sværere at opnå driftskredit i banken, afhænger det nok meget af din aktuelle situation.
 Hvis du selv har til udbetalingen på huset, kunne det være at banken var mere villig hvis du selv skød disse penge i dit projekt frem for at "parkere" disse i mursten.
Står du og skal have finansieret både driftskredit og udbetaling på huset via banken, tror jeg absolut det er en fordel at vente med huskøb, da det alt andet lige gør dit engagement mere overskueligt.
Mæglerne kan som regel finansiere den yderste del fra 80 - 100% af købsprisen, på vilkår der i mange tilfælde kan konkurere med bankernes boliglån.
 
Og prøv at holde snot og skæg hver for sig, forstået på den måde at det ikke er smart at din bank formidler realkreditlånet ved huskøb samt laver dit boliglån, for når du så evt efter et par år vil omlægge realkreditlånet og banken evt. skal forestå det praktiske, så kan du være sikker på at banken ikke er synderligt interesseret i at vurdere ejendommen så højt at evt boliglån kan indfries.
( de saver helst ikke i den gren hvor de selv sidder )
 
 
 
 
Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :
ok hans... tak for rådet, havde ikke lige overvejet den vinkel
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)