Hej. |
Jeg vil meget gerne høre mere om konceptet :)
Hej. |
IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.
Jeg vil meget gerne høre mere om konceptet :) |
Selvfølgelig. :-) Konceptetet går ud på, at man kan købe et eller flere felter på forsiden, hvor man indsætter et billede eller en figur, som linker til en valgfri hjemmeside. Hvert felt består af 10 gange 10 pixels og hver pixel koster 1 DKK inklusive moms. Begge sider er online til og med 2018 eller længere tid. VH. GrN.dk |
IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.
Men hvorfor skulle folk besøge de sider? Miniature-annoncer på en hjemmeside, der ikke har ret mange besøg er jo ikke noget værd? |
Det har du ret i. Den rette markedsføring er nødvendig. Hvor miniature, det skal være, afhænger af, hvor meget man vil betale. Jeg glæder mig til at se udviklingen på siden for kvinder i forhold til siden for mænd. Investeringen er peanuts i forhold til den langsigtede marekedsføring man kan opnå - især hvis man køber et enkelt felt. VH. GrN.dk |
Jeg ser det også som en døgnflue der ikke kan gentages. Den første side havde værdi fordi den fik en masse opmærksomhed fra medierne, og mange virksomheder derfor ville ascocieres med siden og historien om manden bag der udlevede sin drøm. Uden mediedække til at trække trafik til siden kan jeg ikke se hvad der skal trække brugere til siden, og uden brugere er pixels på siden værdiløse. Prøv i stedet at finde ud af hvad der kan trække folk til dine sider, så du kan sælge reklamer på siden. Millionmand og millionkvinde.dk er jo sjove domænenavne som i hvert fald pirrede min nysgerrighed. Kan man lave en konkurrence blandt hhv. mænd og kvinder om hvem der først kan få 1.000.000 til at klikke "like" på deres foto, også vinder de lad os sige x antal kroner, bliver kåret til årets millionmand/kvinde eller noget tredje. Det kunne måske trække nogle brugere til, og du vil kunne lave noget affiliate marketing af datingportaler, herre/dame tøj, reklamer for sprut og diskoteker eller andet. Find selv på flere/bedre ideer. |
Jeg købte engang en række felter på sådan en side, og det gav lige nøjagtigt 0 besøgene i de 5 år siden var online, så det var i hvert fald en lorte investering. Havde jeg brugt de sammen penge på adwords kunne jeg jo have købt mig 10-20 besøgende til den pågældende side. Eller jeg kunne have købt 3 fadøl på en skummel bar og hygget mig med det i stedet for. |
Mange tak for feedback, fede ideer. Det er derfor jeg søger en samarbejdspartner. :) Jeg har valgt at fokusere på den tekniske del, da jeg synes det er sjovt at bygge ting på nettet. Derudover fik jeg en "hjerneblødning", som fik mig til at købe de to domæner. Det er blandt andet dem, som kommer til at tiltrække besøgende. Der kan være mange forskellige annoncer - måske et anderledes dating site. Men jeg vil helst holde konceptet så simpelt som muligt, så servicen er nem at forstå. VH. GrN.dk |
Det er en god ide at servicen er simpel, men husk at den skal være simpel i forhold til dem som annoncørerne skal i kontakt med på din side i endnu højere grad en annoncørerne. I vore dage vil alle seriøse annoncører enten tilbyde dig en pris pr klik, pris pr salg eller kræve at du kan vise x antal besøgende. Min bekymring er hvor disse besøgende skal komme fra, selvom konceptet er jo lidt som at gå ud og love virksomhederne at de må få trykt deres logo på en kæmpestor væg, det er jo ikke interessant hvis væggen ikke er et sted hvor den kan ses. |
Hej Rasmus. Jep, det har du ret i og mange tak for feedback. Der kommer stille og roligt mere omtale via artikler og andre markedsføringstiltag. Det er et sjovt lille projekt, som jeg er overbevist om, kommer til at give trafik til annoncørerne. VH. GrN.dk |