Hej
Som overskriften lyder på, så er mit spørgsmål bare om, man skal man eje en virksomhed, for at eje en webshop som Shopify?
Jeg tænker nemlig på at starte en webshop, men da jeg er under 18 år, er der desværre mange problemer vedrørende det.
Er det rigtigt forstået at hvis jeg starter webshoppen op, så skal jeg ikke betale Skat før jeg har tjent 80.000 kroner?
Håber i kan svare på nogle af mine spørgsmål, også selv om i garanteret er blevet spurgt tons vis af gange.
Med venlig hilsen
Hej Som overskriften lyder på, så er mit spørgsmål bare om, man skal man eje en virksomhed, for at eje en webshop som Shopify? Jeg tænker nemlig på at starte en webshop, men da jeg er under 18 år, er der desværre mange problemer vedrørende det. Er det rigtigt forstået at hvis jeg starter webshoppen op, så skal jeg ikke betale Skat før jeg har tjent 80.000 kroner? Håber i kan svare på nogle af mine spørgsmål, også selv om i garanteret er blevet spurgt tons vis af gange. Med venlig hilsen
Hej Magnus
Der er desværre ikke nogen lovlig måde at slippe for at betale skat af et overskud. Du bliver nød ti lat sætte dig ind i reglerne. Men lad det ikke skræmme dig, det er til at overskue!
Hejsa. Jeg er BLOT 13 år og år sat mig ind i det :-)
Du må maks omsætte for 50.000 kr pr år, medmindre du er CVR/VIRKSOMHEDSregistreret. Du skal betale Skat af alt dit overskud (25%)
Hvis du er over 15 år kan du ansøge hos Statsforvaltningen om dispensation til at få CVR nr men det tager ret lang tid, i ventetid..... Baseret fra tidligere Aminoers konklusioner.
Læs meget mere her på Statsforvaltningens hjemmeside
Godt gået Jonathan :) Rart at se, at en "knægt" (beklager sprogbruget) har sat sig ind i den slags ting. Og ja, det er et spørgsmål er vel er stillet mindst 100 gange på Amino.