Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flyt regnskab fra Summa Summarum til Dinero

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra København Ø
Tilmeldt 8. Jan 10
Indlæg ialt: 317
Fra  Projektledelsen Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus

Jeg kiler mig lige ind her, for jeg har et spørgsmål. Min gamle PC kollapsede midt i regnskabsåret, og da jeg alligevel har tænkt mig at flytte til Dinero og jeg mangler at indtaste og lukke noget af 2013, så kan jeg lige så godt komme i gang. Jeg har en udskrift foran mig fra Summa for regnskabet for 2012, men jeg kan ikke få det til at stemme. Mit spørgsmål er - Dinero siger bare at balancen ikke er nul, men jeg kan ikke se, hvad den kommer frem til - er jeg 50 øre fra 0 eller er jeg 10.000 fra 0. Kan man se det nogle steder, så jeg kan finde ud af, hvor fejlen ligger?

Jeg har prøvet at indtaste kun tallene under status - altså aktiver og passiver - alle passiver undtagen købsmoms har jeg sat med minus foran, men det stemmer ikke. Nogle ideer?

Tak!

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Lise Halskov:

Hej Rasmus

Jeg kiler mig lige ind her, for jeg har et spørgsmål. Min gamle PC kollapsede midt i regnskabsåret, og da jeg alligevel har tænkt mig at flytte til Dinero og jeg mangler at indtaste og lukke noget af 2013, så kan jeg lige så godt komme i gang. Jeg har en udskrift foran mig fra Summa for regnskabet for 2012, men jeg kan ikke få det til at stemme. Mit spørgsmål er - Dinero siger bare at balancen ikke er nul, men jeg kan ikke se, hvad den kommer frem til - er jeg 50 øre fra 0 eller er jeg 10.000 fra 0. Kan man se det nogle steder, så jeg kan finde ud af, hvor fejlen ligger?

Jeg har prøvet at indtaste kun tallene under status - altså aktiver og passiver - alle passiver undtagen købsmoms har jeg sat med minus foran, men det stemmer ikke. Nogle ideer?

Tak!

Hej Lise.

Godt forslag - det vil jeg sende videre til programmørene.

Jeg vil anbefale dig at skrive tallene ind i excel i en lang række. 

Dermed kan du se differencen og få den til at gå i nul, inden du taster ind i Dinero.

De bedste hilsner

Rasmus

Fra København Ø
Tilmeldt 8. Jan 10
Indlæg ialt: 317
Fra  Projektledelsen Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hurtigt svar - det virker nu, men jeg skulle ind og lave omvendt fortegn i forhold til Summa for at få det til at gå op...

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Lise Halskov:

Tak for hurtigt svar - det virker nu, men jeg skulle ind og lave omvendt fortegn i forhold til Summa for at få det til at gå op...

Hej Lise.

Lyder super godt - håber du bliver glad for Dinero :)

De bedste hilsner

Rasmus

Fra Bramming
Tilmeldt 29. Dec 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Vedr. årets resultat, kan du finde det under regnskab - rapporter - resultat før skat :-)

Fra Sønderborg
Tilmeldt 26. Dec 05
Indlæg ialt: 441
Fra  Prospeed.dk Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Theilsø Madsen:

Hej Igen Dennis.

Du kan roligt angive det i årets resultat fra tidligere år.

De bedste hilsner

Rasmus

Jeg er også ved at flytte fra Summa Summarum til Dinero (nyt regnskabsår 2014).

Jeg forstår dog ikke diskussionen med at angive "Årets resultat" i "Overført resultat fra tidligere år" i Dinero?
Ved kontoen i Dinero er der også i parentes angivet "Udgået"?

Hvis jeg kun kigger på tal i balancen i Summa, vil der i mit tilfælde kun være disse 4 tal der skal overføres:

Varebeholdning
Bank
Egenkapital primo
Momsafregning

Og angiver jeg både "Egenkapital primo" og Momsafregning som minus beløb, går balancen fint op.

Lyder det ikke som om, det er helt OK?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

nej det synes jeg ikke det gør.   Har du ikke mange andre poster i din status. Det er alle status poster du skal ha over, inkl årets resultat (vel konto 60.600 eller noget i den stil)

Hvis det er 2013 afsluttet i Summa du skal ha i dinero er det relativt enkelt for så er det alle poster i status i summa som skal helt magen til over i Dinero.

Du skal så ha bogført hele 2014 ind på ny i dinero

Hvis det er noget du gør midt i året, kan jo alt lade sig gøre - men det er ikke let (og jeg fraråder) at skifte midt i året - uden i alle fald at betale en bogholdertype eller revisor for at stå for det

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Sønderborg
Tilmeldt 26. Dec 05
Indlæg ialt: 441
Fra  Prospeed.dk Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Mange tak for dit svar :-)

Jeg har ikke andre end de 4 nævnte poster i min status. Det er et forholdvis simpelt regnskab.

Så ja, det burde være simpelt at overføre et regnskab afsluttet 2013 i Summa Summarum 3.81.

Men hvis sidste års resultat skal overføres til konto 60888 (udgået???) i Dinero, så går balancen ikke i nul.

Årsregnskabet i Summa for 2013 har en balancekontrol svarende til årets resultat,

medens årsregnskabet for 2014 (ingen bogføringer) har en balancekontrol på 0.

"Tal" fra Summa Summarum:

Aktiver i alt = Bank + Varelager

Passiver i alt = Momsafregning + egenkapital primo

OK, det er måske her det går galt? Egenkapital primo 2014 skal opskrives med sidste års resultat?

Egenkapital primo 2013 = Egenkapital primo 2014. Det må være forket!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

ja det lyder korrekt - men tør ikke garantere . men ja egenkaptial ultimo er = primo og dertil resultat + eller -

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)