Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er advokater dumme, eller tror de vi andre er det ?

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Så fik jeg lige et slag over nakken af min advokat, som overbeviste mig om at det er dumt at smide gode penge efter dårlige.

Så det blev et forlig på 800,- selv om det ikke passer mig.

forsat god Søndag til jer alle

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 00:43

Johnny Nielsen:

Så fik jeg lige et slag over nakken af min advokat, som overbeviste mig om at det er dumt at smide gode penge efter dårlige.

Så det blev et forlig på 800,- selv om det ikke passer mig.

forsat god Søndag til jer alle

Tak for orientering !

Nu huskede din advokat og fortælle dig hvilke krav der var forældet  Wink

Fra Lendum Nordjylland
Tilmeldt 24. Oct 13
Indlæg ialt: 65
Fra  Elsager Bogføringsservice Skrevet kl. 07:07
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Johnny

JEg for står ikke noget længere, skrev du ikke i første indlæg at du havde betalt, Hvad er problemet i at gå tilbage og finde sådan en betaling hvis ellers man har styr på sit regnskab.

Det kan gøres på under et kvarter, og 800 kr sparet på et kvartaer giver nu en fornuftig timeløn.

M.v.h.

Niels Thestrup Bach

Elsager Bogføringsservice

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 09:53

Kedelige penge at betale, men nogle gange må man jo desværre smide penge efter den slags, bare fordi det er nemmere og billigere end at tage kampen. Andre gange må man jo tage kampen, om ikke andet så af princip.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 18:22
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Niels Thestrup Bach:

Hej Johnny

JEg for står ikke noget længere, skrev du ikke i første indlæg at du havde betalt, Hvad er problemet i at gå tilbage og finde sådan en betaling hvis ellers man har styr på sit regnskab.

Det kan gøres på under et kvarter, og 800 kr sparet på et kvartaer giver nu en fornuftig timeløn.

M.v.h.

Niels Thestrup Bach

Elsager Bogføringsservice

Jeg skrev at jeg intet skyldte !

Nu ligger det desværre sådan at jeg har haft en bogholder der ikke har haft styr på tingene som mange ikke har.

Konkursen er desværre et dødsbo eller hvad det hedder.

Det viser sig de 3 regninger ikke er krediteret internt som lovet, så derfor hænger jeg på dem.

Det jeg så har lært af dette , er at når en leverandør siger han krediterer den internt skal dette ikke accepteres , der SKAL fremsendes en kreditnota

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 18:32

Johnny Nielsen:
Det jeg så har lært af dette , er at når en leverandør siger han krediterer den internt skal dette ikke accepteres , der SKAL fremsendes en kreditnota

Yes Jeps fordi en kreditnota er et juridisk dokument, som dokumenterer et afsluttet tilgodehavende er tilendebragt af den som udsteder kreditnotaen.

De fleste forbinder kreditnotaer med noget andet. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47159
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jep - krediterer internt duer ikke. Hvis du har fået en faktura, så har du jo også moms og når du har bogført den så trækker du jo moms fra i forhold til fakturaen normalt og for at kunne få den bogføring til at gå op, både så banken/udestående stemmer og så moms stemmer, så SKAL man kræve en kreditnota man kan bogføre efter

Den der med bare riv fakturaen i stykker, som nogen praktiserer er ikke en lovlig fremgangsmåde - surt ja - men godt det ikke var større penge trods alt Smile

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 18:44

Cookie - John Hannover:
Den der med bare riv fakturaen i stykker, som nogen praktiserer er ikke en lovlig fremgangsmåde - surt ja - men godt det ikke var større penge trods alt Smile

Det har jeg gjort i mange år, men aldrig mere, det kan give bagslag åbenbart men så lærte man det :-)

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)