For et år siden købte jeg en blog på wordpress.com til 500 kr, som jeg ikke har brugt til noget som helst. Nu har jeg lige kigget på min konto, og kan se at de har trukket 500 kr mere for det næste år, er det lovligt?
For et år siden købte jeg en blog på wordpress.com til 500 kr, som jeg ikke har brugt til noget som helst. Nu har jeg lige kigget på min konto, og kan se at de har trukket 500 kr mere for det næste år, er det lovligt?
Højst sandsynligt. Du har formentlig oprettet et løbende abonnement, der automatisk bliver forlænget ved udløb. En nærlæsning af betingelserne for dit køb vil belyse dette. Her vil du også kunne se, hvordan du opsiger dit abonnement, så du slipper for at stå i en lignende situation til næste år :-).
Wordpress.com blander sig ikke i om du bruger det du køber eller ej ... du kan heller ikke købe en ekstra skinke hos slagteren og så aflevere den hvis den blev tilovers :-)
Er det privat eller erhverv? De danske udbydere af webhoteller er stoppet med automatisk fornyelse og betaling ved privatpersoner, så jeg tænker at det er fordi det er på kant med lovgivningen.