Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan du lave min hjemmeside?

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Joomlakonsulenten.dk:
Til Jacob - du vil sikkert få mange anbefaling om det ene eller andet CMS. Lige som når man spørge sig til råds om hvilken bil man skal købe, hvis man ikke selv ved noget om biler får man vidt forskellige betragtninger alt efter hvem man spørger Wink. Derfor vælg et CMS og giv det en chance og spørg om hjælp i det pågældende community eller her på Amino. Der er altid god hjælp at hente på Amino

jeg vil helt klart give det jeg vælger en chance, men det skal samtidig også være nemt for mig at kunne gå ind og lave rettelser eller tilføjelser, så udfra hvad jeg har hørt er wordpress vejen frem.

jeg er dog ikke kommet nærmere at lave det selv, tror jeg prøver og bikse med det i løbet af ugen og se hvordan det går ellers må jeg gå til nogen af de fagfolk der har henvendt sig med løsninger :) men i skal alle have tak for jeres input, jeg vender tilbage med svar på hvad jeg har valgt af løsning.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 16:44

Michael:
Kom igen Ib, selvfølgelig fungerer de. Det kræver bare man bruger tiden til at sætte sig ind i hvordan de fungerer. Men det var du vel også nød til med wordpress ?.

Wink Ja Michael ! 

Det skulle jeg måske også havde gjort, men jeg valgte udfra det mest udbredte og roste system

Wink Mon ikke det er foregået sådan for mange Word Press brugere ?

Fra Nordsjælland
Tilmeldt 7. Oct 08
Indlæg ialt: 134
Skrevet kl. 17:08

Hej Jacob,

Hvis det er så kompliceret hos Dandomain - så vil jeg foreslå dig straks at skifte til en anden udbyder. Du kan enten vælge One.com - (jeg har brugt dem i rigtig mange år efterhånden til rigtig mange domæner - og det spiller bare) - det koster ca. 300,- i førstegangsoprettelsen - og derefter ca. 120,- om året.....

Du kan også vælge at lægge et domæne hos Surftown - de har et helt særligt tilbud med første års gratis webhotel - og du betaler 45-50,- kroner for alt - det første år inkl. domæne mv. Jeg har selv - for første gang - lige for sjov, købt et domæne og placeret på en af deres servere - og jeg må indrømme, at godtnok laver de tingene lidt anderledes på enkelte områder, men når du har fundet ud af dette (bla. at slå det tåbelige Wordpress fra), så kører det altså fint...

Og en 50,- kan du vel ofre?

Hos Surftown er der også one-click-installation af Joomla (jeg valgte nu selv at lægge en 3.2-kerne på) og det er faktisk vældig let. Download Joomla fra joomla.org. Den zip-fil du får downloadet, pakker du ud i en mappe - og så bliver der placeret en 4-5.000 filer i den pågældende mappe. Alle disse mange mapper inkl. et par enkelte filer, skal du via et ftp-program, flytte op på serveren i den mappe der hedder "[dit-domænenavn].dk" - og når alle filerne er flyttet derop - så skal du bare gå ud på din www-adresse - og så er der en superlet vejledning man lige skal følge. Når du installerer (som er det der sker når du går ind på din domæneadresse), skal du have dine koder fra webudbyderen i hånden - for her står der SQL-adgangskoder, brugernavne, mv. - og disse informationer skal indtastes i de felter du får på skærmen ved installationen.... Så har du ihvertfald en løsning du kan gå i gang med - og så kan du efterfølgende downloade komplette templates på nettet - som man bare lige installerer inde i Joomla (det foregår online på din egen hjemmeside - dødlet). Og så har du pludselig noget flot...

Dandomain er generelt set - hundedyre - og du kan få stort set den samme service hos alle de billige leverandører. Men kræver du 24-timers support (chat-support) så er One.com vældig gode....

Fra Gråsten
Tilmeldt 24. Apr 13
Indlæg ialt: 240
Fra  XtraCom Skrevet kl. 19:40

Ahr..endnu en af de her nonsens diskussioner, det er næsten som religion, når nogen skal fortælle om hvilket CMS der er bedst. Det er jo slet ikke det trådstarter efterlyser, jeg tror egentlig bare han ville være glad hvis han fik sin hjemmeside op og køre. Wordpress er godt, Joomla er godt, og det er der andre der også er............nogen er til Per og andre til Poul, sådan vil det altid være.

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)