Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til screencasts

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 26. Nov 13
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg står foran åbning af et nyt site i starten af 2014, og på sitet vil jeg gerne promovere nogle af de produker/services som jeg er affiliate for ved hjælp af screencasts. Jeg kan selv lave sådan en video, men jeg vil gerne vise screencasts på siden, som ser lidt mere professionelle ud end hvad jeg er i stand til at lave, så vil høre om der er nogen herinde som gør sig i dette, og som ikke koster en bondegård?

Med venlig hilsen

Lars

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har lidt erfaring med at lave video, kan det være du kan få noget fornuftigt ud af: http://goanimate.com/ 

Jeg har testet det og har planer om at bruge det i mit nye projekt.

Fra Gentofte
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 46
Fra  TriGemini Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Lars,

Med lidt tålmodighed burde du selv kunne lave det.  Vi bruger selv en kombination af Camtasia Studio applikationen (helt sikkert det bedste produkt på markedet).  Her kommer du, hvis ikke 100% i mål, så tæt på - der er indbygget redigering, men ellers kan du post-redigere det i et videoredigeringsprogram (vi benytter selv Sony Movie Studio / Vegas).

Vi hjælper gerne, men et professionelt resultat er som regel tidskrævende.  Eks. vores lille video "CMS Udfordringen" har taget et sted mellem 30-40 timer og så endda plads til forbedringer (så begynder det jo alt blive lidt mere end en "bondegård" :-)).

Lige et tip:  husk at video bør kunne ses på mobileenheder, ved screen-casts glemmer man hurtigt dét og dermed bliver video hurtigt "gnidret" på tablets/smartphones.

Held og lykke med dine præsentation.

Fra Viborg
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 737
Fra  Webdesign, Niels Madsen Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

TriGemini:
bruger selv en kombination af Camtasia Studio applikationen (helt sikkert det bedste produkt på markedet).  Her kommer du, hvis ikke 100% i mål, så tæt på - der er indbygget redigering, men ellers kan du post-redigere det i et videoredigeringsprogram

Hej Lars

Jeg bruger Snagit og Camtasia Studio fra http://www.techsmith.com/snagit.html

hvor du kan tage screen-carts og redigere og ændre på pixel, et rigtigt godt program.

Mvh. og Godt Nytår

Niels

Webdesign

https://itwebsite.dk

Fra København
Tilmeldt 26. Nov 13
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de svar der er kommet hidtil.

Mit største udfordring er, at jeg er totalt novice på dette område, og da jeg gerne vil vise nogle fine vidoer, der appellerer til læserne, så vil jeg gerne betale mig fra det, og fokusere på det jeg er god til, selvfølgelig under forudsætning af at det er til at betale, men jeg har også en mistanke om, at kvalitet indenfor dette område koster mange penge.

@Karsten. Det er et fint forslag, og noget jeg helt sikkert vil kigge nærmere på.

@TriGemini. Flot video i har lavet, men nok desværre uden for min økonomiske rækkevidde. Tak for tippet med screencasts. Kan det på nogen måde undgås at screencast-videoer bliver "gnidret" på mobilenheder?

@Niels. Hører og læser mange, som har gode erfaringer med Camtasia. Jeg har været inde og kigge på det tidligere, og det kan også være, det bliver vejen frem. Også godt nytår til dig og alle andre på Amino :)

 

Fra Gentofte
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 46
Fra  TriGemini Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars,

Med lidt godt vilje og snilde tror jeg sagtens du kan lave noget relativt professionelt.  Til vores video "Projekt Status" har vi benyttet videoklip fra Shutterstock, musik fra Audiojungle samt speak af en amerikaner og to russere fundet via Elance.  Så udgifterne til denne video (udover egen arbejdskraft) har ligget i området DKK. 2000,-.

Mht. at undgå "gnidrede" videoer, skal du sørge for at fokusere (zoome ind) på det du ønsker brugeren skal se.  Camtasia har muligheden for, at lave smart-zoom så der automatisk zoomes ind på de relevante dele.  Desuden vil jeg anbefale dig, at bruge en videotjeneste der sikrer optimal gengivelse på de forskellige enheder.  Vi benytter Vimeo Pro, for på denne måde at kunne styre indholdet - ikke som med Youtube.

Du bør helt sikkert tjekke Camtasia ud - og som nævnt, evt. i kombination med Techsmiths Snagit produkt (der også er fremragende!).

Held og lykke!

Fra København V
Tilmeldt 10. Nov 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu skriver du ikke lige hvordan det skal være mere professionelt, men hvis det er noget i stil med det her https://vimeo.com/62714977 du leder efter siger du bare til. Det er en normal screencapture der så bare har været en tur gennem After Effect så det mere ligner en videooptagelse af en skærm - der er selvsagt masser af ting der kan tilføjes, skriv til mig hvis det er noget i den stil du havde i tankerne

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)