Hej kære Aminoer jeg håber der er et klogt hoved herinde som kan hjælpe mig med fradrag på hjemmekontor. Jeg er massør med klinik derhjemme, hvor der er seperat indgang og værelse + toilet! som ikke bruges privat da det er indrettet til klinik. Hvordan ska jeg regne det ud? Synes det er lidt kryptisk når jeg læser div svar. Bedste nytårs hilsner Bodil |
Du skal, når det kun er til virksomheden og du har andet toilet til privat, tage en % der svarer til den del af de samlede m2 du betaler husleje inkl. varme for - som fradrag hvis det er lejebolig - et fradrag du tager som fradrag i personlig indkomst ved at reducere dit driftsresultat med beløbet hvis du er personlig virksomhed
Mere kompliceret er det hvis det er ejebolig for så vil du kunne trække fra men skulle lægge til igen fordi du får en indtægt ved at leje ud - Du kan dog få fradrag for del af ejendomsværdiskat efter et regelsæt (kræver mere end 25% udlejet) - se evt efterfølgende link - hvor der også linkes til forklaring fra startvækst og skat
http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/fradrag-for-lokale-i-privat-bolig.html
vh John H