Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår skal man betale skat

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Danmark
Tilmeldt 10. Nov 11
Indlæg ialt: 15
Fra  Verdande Koncept Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg tror jeg er kommet til at dumme mig meget kraftigt. Jeg har sendt en faktura ud på noget arbejde der skal laves færdigt i starten af januar. Jeg har også fået pengene. Grunden til at fakturaen er sendt ud før arbejde er færdigt er at der skal laves nogle store indkøb, for dette lille firma.

Men jeg kan ikke nå at bestille alle de ting jeg skal bruge inden d. 31/12 og derfor er jeg nu kommet i tvivl om hvor meget jeg kommer til at betale skat af dette "overskud", det er meningen at om en måned eller 2 at der skal investeres i ny maskine til firmaet og det var det hele overskudt skulle gå til fra ordren.

Jeg er så kommet meget i tvivl om jeg når at betale b-skat af denne faktura og derfor har færre penge at investere med.

Der er tale om en enkeltmands virksomhed og beløbet er 42000,-

Håber at nogen kan hjælpe med at forklare mig hvornår jeg helt præcist skal betale skat af disse penge

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:58

Du har ikke dummet dig, den kan sagtens køres uden du skal betale skat af andet end den del der har med 2013 at gøre.

Du bør kunne afsætte beløbet som svarer til den del af arbejdet der først laves i 2014 - og dermed kun tage den del der vedrørerer arbejde i 2013 med i overskud. Det sker ved at du foretager en afsættelse for den del der vedrører arbejde (og indkøb) til opgaven som hører til 2014 - 

Hvis du er i tvivl om det bogføringstekniske, så må du har fat i en der kender din konto plan - ex din revisor men du kan godt afsætte som omkostning så du ikke skal af med skat af andet end det som har med 2013 delen af arbejdet at gøre

Du kan måske ha fordel af at finde en extern der vil hjælpe med bogføringen - via ex www.agera.dk få gratis tilbud - de tager ca 300-450 kr i timen og når meget på en time og kan tilgå dit regnskab online for næsten alle programmer og I kan dele en bilagsmappe, for du kan ha andre ting det vil være godt at få gennemgået

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Danmark
Tilmeldt 10. Nov 11
Indlæg ialt: 15
Fra  Verdande Koncept Skrevet kl. 00:43

Jeg takker meget for dit svar John, det vil jeg straks gøre. Må du havde et godt nytår.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:10

Verdande Koncept:
Jeg takker meget for dit svar John, det vil jeg straks gøre. Må du havde et godt nytår.

og straks skal jo ikke stresse din nytårsaften - regnskabet løber ingen vegne og laves jo normalt noget inde i det nye år - man skal ha renter med og hvad ved jeg, og afsættelser som du lige kan begrunde på bilaget (skal udføres som pligt under 2014 osv) kan sagtens laves med dato 31/12 eller anden 2013 dato, inde i 2014 for 2013 regnskabets vedkommende, så ha et godt Nytår i ro og fred (for regnskab i alle fald) 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)