Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg stole på leverandøren?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Mar 13
Indlæg ialt: 151
Fra  www.Ditur.dk Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

For et par uger siden fik jeg hjælp og gode råd til opstart af min virksomhed herinde, og det hele går rigtig godt.! Hjemmesiden er på plads. Et IVS selsskab bliver oprettet pr. 1 Januar osv.

Nu står jeg overfor mit valg af leverandør (import fra Kina) og jeg har fundet den der klart bedst passer til det jeg søger.

Men efter at have læst en del skræk historie bliver man jo lidt bange. Det er ure jeg vil importere fra Kina. Jeg har været meget bevidst om hvilke modeller mm. og jeg har fundet en leverandør der kunne levere alt det jeg ønskede (næsten) og til med til en pris der var langt bedre end de andre og med en mængde der var mindre end de andre.

Damen jeg har snakket med har været utrolig hurtig til, at svare og tilmed sød og rar. Hun har fortalt mig at de er en virksomhed med 4 ansatte og de bestiller delene hjem og samler dem så. De har et lager af ure og kan derfor levere i små mængder og meget hurtigt.

Jeg har så fået et godt tilbud nu på min ordre liste og det er væsentligt lavere end hendes listepriser.

Jeg står i det dilemma at jeg nu er blevet nervøs for, hvor reel hun er. Jeg vil rigtig gerne have, at hun skal være reel da det hele bare passer perfekt. Jeg kender selvfølgelig ikke hendes kvalitet, men det gør jeg ikke ved nogle af producenterne.

Jeg er villig til at løbe en risiko, det skal man vidst være med de kinesiske eksportører. Men er det nogle af jer der har nogle gode råd eller tricks til at finde ud af, om det er en reel producent jeg har fat i?

Jeg har linket til deres hjemmeside her: http://hxtc-watch.cn/

De har noget der hedder et onsite check som angiveligt fortæller at der er produktion på stedet. Desuden har hun sølle 3 positive feedbacks.

Nogle bud eller råd fra nogle erfarne brugere herinde?

Desuden vil jeg hører omkring betaling, vi skal bruge Western union og det er 30 % deposit og 70 % efter? Betyder det at jeg reelt kun risikere 30 % af beløbet eller hvordan fungere WU,

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 14:15

Du kan enten købe dig til en service, der kan bekræfte GMP, ISO osv.

Kan anbefale Renaud fra www.sofeast.com, han er utrolig dygtig og erfaren.

---------

Alternativt kan du lave en prøvebestilling, du taler selv om små mængder.

---------

Mht. betalingsbetingelserne, så afhænger det i højere grad af, hvad ud kan aftale dig frem til. Du sikrer dig ikke særlig meget bedre ved, at få en 30/70-betaling. Når der er tale om små forsendelser, så er dit cashflow velsagtens heller ikke noget, som du går op i endnu.. 

--------

Mht. onsite check, så er det udemærket. Jeg har selv været i Alibaba's advisory board, hvor vi netop har tilskyndet lignende tiltag, der gør det mere trygt for køberen.

Ellers kan du altid købe af dem på Aliexpress (ejes også af Alibaba group):
http://www.aliexpress.com/store/225326

Herinde får du escrow service med i købet og det er utrolig nemt, at få sine penge retur igen :)  Det egner sig fint, når du køber i små mængder.

--------

Ellers må du gerne skrive til mig, jeg mindes at have nogle kontakter til urproducenter liggende. 

Tilmeldt 18. Mar 13
Fra  www.Ditur.dk Skrevet kl. 14:20

Tak for utrolig hurtigt svar.

Cashflow er slet ikke noget jeg går op i endnu :)

Jeg har i princippet bildt hende ind, at det er en prøve forsendelse og jeg er en større virksomhed, der leder efter et langsigtet samarbejde osv.

Men jeg ser på det sådan, at hvis jeg bestiller en virkelig lille forsendelse kan hun jo i princippet bare købe nogle ure, og så næste gang der kommer en stor ordre snyde mig (i teorien)

Det lyder spændende med sådan en service. Jeg spørger nok dumt, men hvad er GMP og ISO osv.? Hvad vil du estimere sådan en service til at koste, bare så jeg har en idé om det kan være rentabelt?

Vh.

Mikkel

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 14:38

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 16:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel288:
Desuden vil jeg hører omkring betaling, vi skal bruge Western union og det er 30 % deposit og 70 % efter? Betyder det at jeg reelt kun risikere 30 % af beløbet eller hvordan fungere WU,

Jeg ville ALDRIG handle med en leverandør, der tager betaling gennem Western Union. Du har ingen som helst sikkerhed for betalingen. Forlang betaling via bankoverførsel eller -bedre - med kreditkort.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 18. Mar 13
Fra  www.Ditur.dk Skrevet kl. 22:46

Hej Kirsten

Har du erfaring med import fra Kina og om de vil acceptere kreditkort? Bankoverførsel stiller mig vel ikke bedre?

Vh

Mikkel

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46612
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:51

Kina er ret stort og mange leverandører og nogen vil tage kreditkort, andre escrow og atter andre kræve forud eller bankoverførsel. Der er ikke en fast regel for sådan gør kinesere. Du må forhandle og du står bestemt dårligst med ren bankoverførsel eller forskud

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)