Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad bør jeg overveje før Adsense?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Østerbro, København
Tilmeldt 7. Jun 08
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino'er. 

Først vil jeg gerne ønske jer alle en god jul. 

Jeg skriver lystigt på min blog og overvejer om jeg bør begynde, at have en enkelt Adsense reklame i min sidebar. Jeg har et sted imellem 5000-8000 besøgende om måneden. Jeg har kigget en smule rundt på nettet for at se, hvad jeg bør overveje før jeg søger om Google Adsense. Er der en venlig sjæl med de kompetencer, som har mulighed for at ridse en eller to ting op, som jeg bør overveje før jeg begynder på det? Hvad er jeres erfaringer? Du kan finde linket i min signatur :o)

Mvh

Anders

Stifter af Founderdocs - Lav en ejeraftale

Fra Slagelse
Tilmeldt 16. Jan 08
Indlæg ialt: 226
Skrevet kl. 16:38

Der er ikke så meget at tænke over. Du skal dog lige sætte dig lidt ind i Google's retningslinier, hvis ikke du vil risikere at blive bannet fra deres Adsense. Men efter hvad jeg kan se på din side, så burde der ikke være problemer i den retning.

Du skal dog være opmærksom på, at en virksomhed der sælger et produkt (som i sælger foredrag), kan fremstå mindre professionelle hvis siden en plastret til med Adsense annoncer. Det ville være de overvejelser i skal tage.

I korte træk, så må i have 3 x adsense blokke på jeres side, og derudover 2 yderligere "link" blokke. Men det er ret nemt at se om i gør noget galt, for hvis der er mere end 3 adsense blokke på siden, så viser Google kun noget i de 3, og intet i de næste. Derudover må du ikke have seksuelle referencer... Selv ikke engang en sexolog der skriver sagligt om tingene, må annoncere på Adsense. Jeg fik en advarsel fra Google på et tidspunkt, da jeg har en hjemmeside hvor folk kan sende screenshots ind fra World of Warcraft. Der kom jeg til at oprette et billede med en tekst hvor SEX indgik i titlen på siden, det gav mig en advarsel, og 72 timer til at gennemgå mit site for lignende indlæg.

Bortset fra det, så go for it :)

Find den billigste pris på Erotisk legetøj på diIdo-priser.dk

Fra Århus C
Tilmeldt 17. May 11
Indlæg ialt: 390
Fra  RejseGear Skrevet kl. 17:10

Det udstråler en hel del for din hjemmeside. Umiddelbart kan jeg forestille mig, at dine læsere er ret trofaste, indenfor en sådan blogbranche, og derfor ville det ikke være passende at smide en annonce i fjæset på dem. 

Anbefal produkter som du selv kan stå inde for, udnyt at folk faktisk lytter til hvad du siger. 

IMO så bruges AdSense til hjemmesider, hvor de besøgende ikke er så målrettet, men volumen blot er stor. Affiliate er langt mere målrettet, og der kan du faktisk, med god samvittighed, tjene en fin sjat penge. 

Jeg sælger også lidt kufferter og rejseudstyr hos RejseGear.dk

Fra Danmark
Tilmeldt 12. Oct 12
Indlæg ialt: 261
Fra  Click In Dandele Skrevet kl. 18:02

Jeg ville klart anbefale dig, at tage et kig på affiliate. For det første syntes jeg personligt, at et en hjemmeside, der er klistret med AdSense reklamer virker spam agtigt. For det andet er der mange flere penge at tjene på affiliate, hvis det bliver gjort ordenligt, og din side er målrettet efter bestemte målgrupper.

Fra Østerbro, København
Tilmeldt 7. Jun 08
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 21:59

Kære Jonas, Marcus og Martin.

Tak for jeres input. 

Jeg kan godt se idéen i, at forsøge med affiliate i stedet for Adsense. Jeg ville forsøge at teste, hvordan mine besøgende ville reagere på det :o) Jeg har fået nogle gode råd med på vejen. Det skal i have tak for. 

Mvh.

Anders

Stifter af Founderdocs - Lav en ejeraftale

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)