Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af mobil

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Dec 12
Indlæg ialt: 66
Fra  MM-Shops Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Har lige et spørgsmål ang. bogføring af mobil.

Har købt en ny mobil i min enkeltmandsvirksomhed, den er købt overafdrag xx antal mdr

med en udbetaling på 99 da jeg købte den, men hvad nu med moms, kan jeg trække det hele fra nu, eller pr mdr?

Bruger Dinero 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:42

Du kan kun trække momsen fra efterhånden som du har faktura med moms på og som du beskriver det, så må det betyde at du betaler telefonen og momsen i afdrag og dermed skal bogføre per måned - formentlig lægges "afdraget" vel på regningen som del af telefon regningen fremadrettet og dermed med moms på hver regning.

Hvis du har fået EN samlet regning på hele telefonen med moms - og så skal betale den samlede regning med et beløb per måned som at betale af på et lån, så kan du trække momsen og beløbet fra med det samme men så skal du jo bogføre en gæld på den del du ikke har betalt, og så hver måned skrive den gæld ned.

Det vil derfor afhænge af hvad der står på den faktura du har modtaget

Du skal lige huske, at du skal dele momsen op, så du kun trækker moms fra af virksomhedsdelen hvis det er en telefon du som personlig virksomhed har med hjem. Det kunne være 50/50 eller noget andet og du kan læse her hvordan du gør rent praktisk http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/aktiver-kbt-til-blandet-brug-privat-og.html 

Husk du skal lægge 2.600 kr på din personlige indkomst for 2014 (2500 helår for 2013) for den frie telefon også, ellers må virksomheden ikke betale den.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Dec 12
Indlæg ialt: 66
Fra  MM-Shops Skrevet kl. 14:01

Hej.

Den faktura jeg har er fra butikken, hvor telefonens pris og moms beløb står på?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:57

jeg tør ikke gætte mere end jeg har gættet, men som sagt. Har du en faktura på det fulde beløb så kan den vel tages ind nu men til gengæld skal du så ind og bogføre et lån på alt det du så ikke betaler nu - så det er et lån du betaler tilbage, og det lån skal du så nedskrive med det månedlige afdrag mod at du hæver det i banken - noget kompliceret vil jeg mene, men sådan må det være hvis det er et lån- Ellers vil du jo ikke kunne bogføre de månedlige afdrag korrekt.

Hør evt din/en revisor, for den er ikke helt lige til - slet ikke uden at kende kontrakt dokument

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)