Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google Analytics

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jun 07
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg skal have et program til at analysere trafikken på min hjemmeside. Jeg har kigget på Google Analytics. Umiddelbart ser det rigtig godt ud til at analysere trafikken ind og ud fra siden, men ikke hvordan trafikker er på selve siden. Altså fx hvor langt tid folk bruger på siden, deres bevægelse på siden osv.

Kan I anbefale et godt produkt til at levere denne data? Det behøver ikke at være et gratis, bare det bedste til prisen :)

Hilsen

Michael 

Fra København Ø
Tilmeldt 26. Jan 06
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 14:32

Hej Michael,

Jeg bruger selv analytics på mange sites, også til den interne trafik, hvor det leverer fine resultater præcis om navigationskanaler, afvisningsprocenter og tidsforbrug. Hvad er det for nogle data du skal bruge hvis det analytics leverer ikke rækker?

Mvh.
Mathias

Arbejder med online salg og design.

Tilmeldt 11. Jun 07
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 14:52

Hej Mathias

Fra Googles egen beskrivelse af Analytics indeholder produktet:

http://www.google.com/analytics/feature_tour.html

Men det er måske ikke en speciel udtømmende beskrivelse.

I korthed vil jeg have data for hvordan brugeren benytter min hjemmeside. Da der er meget information på siden er det vigtigt for mig at vide hvilke der er relevante for brugeren, altså hvilke der bliver brugt. Det kunne desuden også være interessant at vide hvor lange brugeren bliver på siden og hvorvidt den samme kunde kommer igen.

Hilsen

Michael

Fra København Ø
Tilmeldt 26. Jan 06
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 15:03

Ville helt sikkert anbefale dig at prøve med analytics, hvis du ikke kan lide det har du ikke mistet andet end den tid det tog at klippe en stump kode ind i bunden af din fil(er)... Og det kan de ting du skal bruge. Men jeg er enig med dig i, at den feature beskrivelse ikke er videre udtømmende. (PS. Ift. hvad du linkede til vil jeg lige nævne at analytics også findes på dansk)

Mvh.
Mathias

Arbejder med online salg og design.

Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 06
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 15:40

Hej Michael,

Man kan jo bruge flere f.eks. Google A. sammen med Crazyegg, der kan du frit pr. mrd. måle på 5000 klik på 4 sider, og så kan du opgradere efter behov.

Crazyegg har HeatMap, list, Confetti m.m. det vil sige du på forskellige måder kan se hvor på din side dine besøgende klikker, man kan ihvertfald teste nyt design, hvor de besøgende klikker for at komme vider, og sammen med Google A. syntes jeg man har et godt overblik.

Her er siden til Crazyegg: http://www.crazyegg.com

/Michael

Fra Egå
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 16:13

Hej Michael

Vi bruger også Google Analytics på vores site, og det giver et supergodt overblik over netop de ting du efterspørger. Du kan i Google Analytics selv opsætte forskellige "Goals" som du så kan måle på. 

Du kan se hvor dine besøgende kommer fra, hvor lang tid de er på sitet, antal sidevisninger, søgeord og meget meget mere.

Derudover kan du se alle nøgletallene i procent i forhold til gennemsnit.

Alt ialt et super værktøj, som jeg mener må opfylde behovet hos de fleste Geeked 

Prøv det..... 

ps. - Nej, jeg får ikke provision fra Google Cool

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)