Hej Amino'er Jeg har indgået en aftale med Forbrugerliv.dk om at de skal opsamle emailadresser via en konkurrence fra deres site. I går lavede jeg så en test på de 3800 adresser jeg havde fået i første omgang. Jeg sendte et nyhedsbrev ud med gratis fragt kun een dag. Der kom 1 bestilling som benyttede sig af tilbuddet. Normalt når vi laver gratis fragt via vores nyhedsbrev får vi rigtig mange bestillinger. Så jeg vil mene at det viser at emailadresserne ikke er brugbare. Jeg ved jo godt at mange blot tilmelder sig pga. konkurrencen - og at værdien af disse adresser dermed heller ikke er særlig høj. Men at en ud af 3800 modtagere ligger en bestilling er ekstremt lav. Man lærer af sine erfaringer - og det var så både første og sidste gang at jeg køber emailadresser... Hvad er jeres erfaringer med Forbrugerliv.dk ? I følge dem selv er jeg den allerførste kunde som ikke har nydt godt af de mange mailadresser :·) Gad også vide hvordan man står rent juridisk.... men jeg har naturligvis selv sagt ja til samarbejdet - så det er nok bare lærepenge...
Mange hilsener Helle |
Hej Helle,
Vi er helt sikkert ikke de eneste kunder :-).
De e-mail-adresser jeg købte, levede overhovedet ikke op til det lovede, og jeg har også stærkt overvejet at undlade betaling pga. mangelfuld leverance.
Man skal selvfølgelig ikke kaste om sig med ord som bondefangeri, men jeg KAN ikke forestille mig at det foretagende har mange glade kunder - hvilket vel er grunden til at de benytter sig af uopfordret e-mail-henvendelse for at komme af med produktet.
/Anders