Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprette CVR eller ej?! (Bibeskæftigelse)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Oct 13
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogle som kan svare mig, i mit dilemma nu!

Jeg vil opstarte en webshop og er klar til at komme i gang og har søgt Det Faglige Hus om tilladelse til bibeskæftigelse med dagpenge.
- og har også forhørt mig med Dana, som jeg overvejer at skifte til - som jeg har fået god for, til trods for jeg ikke er medlem hos dem.

Jeg har fået dette svar fra DFH.
Såfremt du ønsker at få godkendt bibeskæftigelse hos os, dette skal gøres hvis du har startet virksomheden bedes du udfylde og indsende de blanketter jeg vedhæftede i mail 5. dec, 2013. Du skal være opmærksom på at AR259 "Supplerende oplysninger vedrørende selvstændig virksomhed" skal sendes ind med posten, hvis den udfyldes på papir.
Du oplyser at du vil opstarte den 1. jan 2014. Jeg skal gøre opmærksom på at vi ikke kan godkende en virksomhed før den er opstartet. De bedes indsende blanketterne når du er opstartet.

Jeg har googlet og googlet hele dagen og finder intet om at jeg skal søge efter CVR FØRST!

Hvis jeg ønsker at opstarte snarest - lyder det for mig, at jeg skal få anskaffet mig et CVR nr. og tilbage melde DFH
ELLER
Skifte fagforegning nu og vente til februar, hvor jeg så har Dana's godkendelse og alt burde være på den rene..

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47171
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:36

Jeg synes også det er lidt usædvanligt at de vil be dig stifte CVR inden du har tilladelse til bibeskæftigelse hos DFH - for hvad så hvis de ikke giver tilladelsen, tager de så dagpenge fra dig, fordi du har fået CVR - indtil du igen har lukket det - det lyder ikke direkte logisk

Jeg ville også i alle fald sikre mig at Dana har givet OK for supplerende dagpenge, så du ikke står i et tomrum inden du beslutter dig

Læs evt om SUPPLERENDE DAGPENGE 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Oct 13
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 20:53

Ja nemlig!
For ellers vil jeg stå med håret i postkassen og en lang næse - fordi de MENER, jeg vil blive godkendt hos DFH.

Men hvis man læse hos alle andre fagf. beder de indsende en ansøgning om bibeskæftigelse med dagpenge - INDEN man søger CVR nr.

Fra Århus
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 378
Fra  Thomsen Business Information Skrevet kl. 08:32

Hej Jujse

Som jeg læser det, så er Det Faglige Hus er et paraplybrand for en række fagforeninger, a-kasse og forening for selvstændige - altså ikke din egen a-kasse. Du skal altid kontakte din egen a-kasse og de skal give dig et svar.

Er du ikke i a-kasse kan du ikke kan du ikke få supplerende dagpenge, Læs mere om ledighed og dagpenge og om a-kasse medlemsskab  for selvstændige.

mvh

Mogens

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)