Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Framelde revision af Holdings og drift selskab!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Jeg har lige skiftet til en ny revisor og fik at vide første omgang at jeg skulle framelde revision af begge selskab da det ikke var nødvendigt. Jeg har nu fået at vide, at dette ikke er muligt, indtil næste år ... fordi  afmeldingen af revisionen skal ske på den ordinære generalforsamling???

Er dette korrekt? Det virker lidt mærkeligt, da alle revisorer jeg talte med anbefalet det samme...

Tilmeldt 25. Jul 13
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 11:13
Gennemsnit 1.0 stjerner givet af 1 person

Tror såmænd godt at du kan framelde revision på en ekstraordinær generalforsamling. Det kræver nok en vedtægtsændring. Til gengæld kan du ikke framelde revision på holdingselskabet (hvis det overvejende ejer kapitalandele).

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46914
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:41

Nej revision er valgt for et skatteår og kan mig bekendt kun fravælges på den ordinære generalforsamling og skal indskrive i regnskabet som fravalgt efter reglerne, netop så ex kreditorer kan se, at det er fravalgt 

og - man kan godt fravælge revision i holding idag - så længe man størrelsen er under revisionskrav som for andre selskaber

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 14:57

Cookie - John Hannover:

Nej revision er valgt for et skatteår og kan mig bekendt kun fravælges på den ordinære generalforsamling og skal indskrive i regnskabet som fravalgt efter reglerne, netop så ex kreditorer kan se, at det er fravalgt 

og - man kan godt fravælge revision i holding idag - så længe man størrelsen er under revisionskrav som for andre selskaber

vh

Reglerne fremgår her

http://erhvervsstyrelsen.dk/fravalg_af_revision

Iøvrigt er det ikke "skatteår", men derimod regnskabsår.Skype-Wink

Tonny

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)