Jeghar lige skiftettil en nyrevisorog fik at videførste omgang at jeg skulleframelderevision afbeggeselskabdadet ikke var nødvendigt.Jeg har nufået at vide,at dette ikke ermuligt, indtilnæste år ...fordi afmeldingen af revisionen skal ske på den ordinære generalforsamling???
Er dette korrekt?Det virker lidt mærkeligt, da allerevisorer jeg talte med anbefaletdet samme...
Tror såmænd godt at du kan framelde revision på en ekstraordinær generalforsamling. Det kræver nok en vedtægtsændring. Til gengæld kan du ikke framelde revision på holdingselskabet (hvis det overvejende ejer kapitalandele).
Nej revision er valgt for et skatteår og kan mig bekendt kun fravælges på den ordinære generalforsamling og skal indskrive i regnskabet som fravalgt efter reglerne, netop så ex kreditorer kan se, at det er fravalgt
og - man kan godt fravælge revision i holding idag - så længe man størrelsen er under revisionskrav som for andre selskaber
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Nej revision er valgt for et skatteår og kan mig bekendt kun fravælges på den ordinære generalforsamling og skal indskrive i regnskabet som fravalgt efter reglerne, netop så ex kreditorer kan se, at det er fravalgt
og - man kan godt fravælge revision i holding idag - så længe man størrelsen er under revisionskrav som for andre selskaber