Hej jeg ved godt mange ikke kalder det løn men lad os sige du har et firma du smider 25.000 fra firma konto over til din private konto skal du så ikke betale skatatp og alt det der..
en kammerat siger man ikke skal ?? har jeg misforstået noget?
Du skal selvfølgelig også betale skat af de penge :) Forskellen er bare, at ved en "normal" arbejdsplads bliver skatten osv betalt for dig.. I dette tilfælde skal du selv sørge for at få betalt skat osv af beløbet :)
Hej jeg ved godt mange ikke kalder det løn men lad os sige du har et firma du smider 25.000 fra firma konto over til din private konto skal du så ikke betale skat atp og alt det der..
en kammerat siger man ikke skal ?? har jeg misforstået noget?
Nej du må flytte alt det du vil fra firma til privat og tilbage lige så mange gange du vil. Det sker via status så det påvirker slet ikke resultatet i virksomheden og derfor heller ikke skatten. Det er dine penge og flytter du mere end overskuddet efter skat og bruger på sjov og mad, så mangler du pengene før eller siden
Der er heller aldrig ATP og den slags i en personlig virksomhed hvor der slet ikke er noget der hedder løn som du ser i linket. Det er så lig med at du jo selv skal spare op, for alle ansatte får jo penge ind til ATP og det er jo penge til dem selv, men du må ikke betale ind til dig selv i ATP når du ikke har løn desværre kunne man næsten sige
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Men en ting jeg ikke forstår når du siger det på den måde.
kender en der har en forretning der siger man ikke kan gøre det på den måde. man skal når alt er betalt moms alt er trukket fra og hvis du så har lad os sige et overskud på 150.000 kr. så ud af de 150.000 giver du dig selv ( løn ) lad os sige 22.000 om mdr dem betaler du skat af og det. håber du forstår hvor jeg vil hen
Det du hæver eller sætter ind sker via status og påvirker derfor slet ikke driftsresultatet og dermed ikke resultatet du betaler skat af
Hvis vi siger du har overskud på 20.000 kr - så er det de 20.000 kr du betaler skat af
Hvis du nu hæver 120.000 kr - så har du stadigt 20.000 kr i overskud da det du hæver som sagt ikke påvirker driftsresultatet. Til gengæld vil du givet komme til at mange penge i virksomheden hvis du generelt hæver mere end det du har i overskud - skat af dit overskud. Så kan du ikke betale moms, og ikke betale leverandører eller skylder banken en masse, men det blander skat sig ikke i - for det er din personlige gæld jo, og gæld er ikke skattepligtig. Læs linket, så vil du forstå tror jeg
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER