Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg give bredbånd til mig selv?

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg kan ikke se noget som helst problem i som du gør på det eksterne kontor. I hjemmet derimod er det jo helt oplagt at du bruger det privat også og derfor skal du dele momsen - så det er klart at du ikke får momsfradrag for privat internet i hjemmet

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
jeg kan ikke se noget som helst problem i som du gør på det eksterne kontor. I hjemmet derimod er det jo helt oplagt at du bruger det privat også og derfor skal du dele momsen - så det er klart at du ikke får momsfradrag for privat internet i hjemmet

Hvorfor er det egentlig oplagt?
Er vi ikke enige om at det kun er på grund af virksomhedsformen?
Hvis det var et ApS og jeg var ansat i det, ville jeg vil kunne give mig selv bredbånd derhjemme, fradrage moms og skat i selskabet og ikke betale en krone af det i skat selv.?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Arbejdsgiver i ApS må da mig bekendt heller ikke trække 100% moms fra hvis medabejderen har rådighed over personalegodet og dermed kan bruge det privat - typisk internet eller computer/tlf

Læs her - scroll ned til computer, tlf og internet http://www.beierholm.dk/fileadmin/user_upload/pdf/skat/2012/2012_Personalegoder_120319.pdf 

og du ser teksten 

Mobiltelefon
og internetforbindelse:
momsfradrag
efter et skøn
ud fra den
momsmæssige
anvendelse

Der er i øvrigt områder med forskel i regler mellem aps og personlig virksomhed hvor der vel på en række områder er lidt lettere at forkæle sig selv. Der er områder hvor det er dårligere med et ApS - ex må du ikke tage kørepenge udbetalt hvis du ikke tager løn, i personlig virksomhed må du tage det som fradrag i personlig indkomst.  Her vil jeg dog mene det er ens - arbejdsgiver må ikke trække fuld moms fra på personale goder der stilles til privat rådighed, så har du gjort det skal du ind og bogføre moms om

Vent om andre har bedre, men jeg synes nu Beierholm er klar

venligst

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Arbejdsgiver i ApS må da mig bekendt heller ikke trække 100% moms fra hvis medabejderen har rådighed over personalegodet og dermed kan bruge det privat - typisk internet eller computer/tlf

Bare rolig John, jeg har intet foretaget mig udover at betale mit hjemme-bredbånd af egen lomme du. Smile

Men tænkte at det egentligt var lidt urimeligt i forhold til at være ansat.
Jeg er nok helt i skoven, men jeg kan ingen steder finde i det nævnte at der er en nedsat moms for Internet, heller ikke google gav nogle resultater.
Der må vel, hvis du har ret i at selskaber heller ikke kan løfte hele momsen, findes en sats et sted, men kan ikke finde den og har heller aldrig hørt om det.
Hvor i Beierholms materiale ser du det (gældende internet)?

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

nr 5.3 i Beierholms og så langt nede kommer en masse goder og moms fradrag vist til højre, herunder skam også internet beskrevet som delvis (moms fradrag) efter skøn (deling privat/firma) Søger og du skal finde:

skøn, ISDN
dog 50% I dit fald hvor du har kontor med internet og nu også har det hjemme vil der givet skulle ske en deling som med alle personalegoder  uanset personlig virksomhed eller ansatte i aps vil jeg bestemt mene (og som jeg læser Beierholm)

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
skøn, ISDN
dog 50% I dit fald hvor du har kontor med internet og nu også har det hjemme vil der givet skulle ske en deling som med alle personalegoder  uanset personlig virksomhed eller ansatte i aps vil jeg bestemt mene (og som jeg læser Beierholm)

Dette er anført tabellen, for det forhold, hvor der IKKE er adgang til netværket på arbejdspladsen.
Jeg har altså aldrig hørt om at der ved den skattefri internet er nedsat momsfradrag og finder det heller ikke i Beierholm.

Men tak for dit input John, jeg finder ud af hvad jeg gør :-) 


Nu er det jo trods alt også peanuts der er tale om i forhold til momsfradrag eller ej, så hovedparten af mit spørgsmål har jeg fået svar på nu. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Det momsmæssige er det samme uanset adgang eller ikke, det er bare skat der skiller - men det står fjollet tror jeg - se ex computer som du helt an sidestille - det står lidt bedre

Beskatning: Computer Nej, hvis den stilles til rådighed til
brug for arbejdet
Sædvanligt tilbehør til arbejdsmæssigt
brug anses for at høre til pc’en

MOMS: Ja, et skønsmæssigt
fradrag
i forhold
til momspligtig
anvendelse Det gælder ALT at er der privat anvendelse, så må momsen kun trækkes skønsmæssigt, der er ingen undtagelser jeg lige kan komme på. Det er en af forskellene skat og moms imellem Se også mobiltelefon og andre ting der kunne sammenlignes (eller hør din revisor Big Smile) vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Måske en henvisning til SKAT's juridiske vejledning er på pladsSkype-TongueOut

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2061434&chk=208670

Heraf fremgår omkring moms følgende:

Momsfradrag

Det afgørende for, om købsmomsen, dvs. momsbeløbet på det indkøbte gode, kan trækkes fra, er, hvad godet rent faktisk bruges til, herunder om aktivet bruges privat og i givet fald, hvordan den private og erhvervsmæssige brug fordeler sig; denne fordeling foretages efter et skøn, så det kun er købsmoms, der vedrører erhvervsmæssig brug, der kan fratrækkes. Se. ML § 38, stk. 2, og Momsvejledningens afsnit J.2.1.2.

Hvis den selvstændige er momsregistreret, fratrækkes købsmomsen i momsopgørelsen. Hvis virksomheden ikke er momsregistreret, fratrækkes udgiften til købsmomsen i forbindelse med opgørelse af virksomhedens indkomst.

Så er der vist ikke nogen tvivl, eller .....

Tonny

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Skærbæk
Tilmeldt 16. May 12
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Har lige et spørgsmål til dette - håber det er ok Smile

Du skriver den private andel af momsen kan fradrages i skat. Vil det sige som ex i et enmandsvirksomhed hvor aktivet bruges 50/50, har en udgift på 1000+m så tager man ½ af momsen så det bliver 1125.- som fradrages skattemæssigt og 125.- på moms kontoen ?? 

Mvh Bjarne

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)