Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Problemer med importering af varer

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Dec 13
Indlæg ialt: 42
Fra  Smarte Sager Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej iværksættere :)

Jeg har overført et beløb for nogle varer jeg skal have fragtet hjem fra Korea. Nu har jeg fået en besked som lyder således:
Hello, I am emailing you because UPS Korea do not accept your account for collected shipment with following reasons: Unpaid amount

Efterfølgende skrev jeg til ham hvilket beløb vi snakkede om. Så fik jeg denne besked: There is a unpaid amount on you UPS account, so we are not able to send out by UPS collect. Please contact UPS on your side, and get confirmation.

Har så kontaktet min rådgiver hos UPS som skrev følgende: Jeg kender ikke noget til et ubetalt beløb, selvom i har en faktura udstående, så har det ikke noget at sige i sidste ende. Hvis de nægter at sende det, så må du lave en returlabel via www.ups.com og sende til afsender.

Jeg synes det er ret mystisk.. Er der nogle der har oplevet noget i den stil før?

Håber i kan hjælpe :-)

M.v.h. Nicklas

Tilmeldt 5. Dec 13
Indlæg ialt: 42
Fra  Smarte Sager Skrevet kl. 15:15

Mit spørgsmål er egentlig bare.. Hvad skal jeg gøre? UPS korea mener at jeg skal snakke med UPS Danmark og omvendt

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 15:26

Hej Nicklas,

Send info til UPS Korea om din UPS-konto - Det bør ikke være svært.

"Dear UPS,

Kindly debit my UPS account: _____________, so that I am able to process the payment for shipping."

Alternativt må du lade den gå igennem UPS Danmark, men udfra din skrivelse, så ville min tillid til rådgiver være på et meget lille sted. 

Fra Ringsted
Tilmeldt 28. Feb 10
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 15:29

Gør som din kontakt hos UPS siger, lav en returnlabel via Internet Shipping eller WorldCom (den løsning som du har med dem)

En ReturnLabel er en Prepaid notice og derfor hænger de ikke selv på den.

Problemet er at hvis ting bliver sendt F/C (Freight Collect) med UPS kan modtageren altid afvise at betale forsendelsen hvis der er uoverensstemmelser og så hænger Shipper på regningen.

Det er det som de er bange for. 

Send dem en RS label og bed dem bruge den. Forklar at den er prepaid. 

Det plejer at hjælpe. 

Jeg har selv, før mit nuværende arbejde, været otte år været AE hos UPS, og har oplevet det rigtig mange gange.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)