Jeg har prøvet at Google det lidt, men har ikke fundet svar.
Sagen er den at jeg omdanner min virksomhed til et ApS når prisen bliver sat ned til 50.000, jeg har pengene stående på firmakontoen. - men det kom mig for øre at det ikke må være skattefrit?
Er det rigtigt at jeg skal hæve pengene, betale skat og så lave indskuddet?
Ja du skal bruge beskattede midler til at stifte ApS - De penge du har stående på "kontoen" kunne jo så i øvrigt være nogen du skyldte din leverandør, så "kontoen" i form af bankkonto hvis det er det du mener´, siger jo heller intet om resultatet . men svarer er - beskattede midler til ApS stiftelsen
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Mon ikke der tænkes på en skattefri virksomhedsomdannelse
som du så skal høre din revisor eller økonomi rådgiver om, for det er kun en fordel hvis der ellers er en latenskat der kan komme ved at lukke personlig virksomhed og starte ApS - men det koster - så det er en individuel afgørelse ud fra skattesituationen der afgør det. Selve det konkrete overskud du har kan ikke "skatttefrit" omdannes - men evt skatter ved lukning kan undgås og skattefrit betyder som i så mange andre sammenhæng - skatteudskydelse - som bestemt kan være fin at opnå
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Så tror jeg vil lader Jacob Tøjner forklare om det. Det er ikke virskomhedens driftsoverskud men den skat der evt kunne udløses hvis man lukkede virksomheden der er i spil - og i virkeligheden er der tale om skatteudskydelse, idet forpligtelsen går over i det nye ApS - men det forklarer Jacob meget bedre her http://www.ditselskab.dk/mere-info/skattefri_virksomhedsomdannelse
vh JOHN H