Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forhandle husleje i Aps?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Sep 13
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej
Jeg står i en situation hvor jeg har forkøbsret i Aps og overveje om jeg vil benytte det eller ikke. Og hvis jeg vil købe en anpart i aps er husleje min største problem.
Der er 4 anparts i Aps. Der er 3 ejere som ejer disse 4 anparts. De ejer også lokaler/lejlighed som er på 600 kvm. Pris for kvm er 1000 kr./årligt. De betaler 600.000 kr årligt i husleje og Aps står som ejer af lejligheden (de er dem der ejer lejlighed, 200 kvm hver). Nu vil de at jeg kommer ind i Aps (køber anpart) uden ar jeg køber lokaler. De vil udleje lokaler til mig. Og jeg har brug for ca. 40-50 kvm selv samt der er noget fælles. Af de 600 kvm hvor Aps ligger bruges ca 300 kvm. Resten er tomme lokaler fyldt med nogle gammle møbler, nogle værelser er låste...
Men de kræver af mig en husleje på 600.000 kr delt på 4 anpart = 150.000 kr/årligt skal jeg selv betale! Og de er rigtig mange penge når jeg tænker hvor mange kvm jeg skal selv betale og der er ca 300 kvm helt udnyttede. 
Kan jeg forhandle husleje ned i en Aps? Eller det er en fast husleje? Det må være en fordel at eje selv lokaler i Aps og betale husleje til sig selv hver måned..ved ikke...nogen der kan forklare mig hvad jeg skal gøre... 150.000 kr betaler jeg aldrig.

Tilmeldt 25. Sep 13
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 10:31

Glemte at skrive at jeg skal også betale 20.000 kr/årligt for varme. Dvs. 170.000 kr/årligt for husleje og varme. For 150 m2.
Nu er bare spørgsmål at jeg kan forhandle huslejen i Aps eller ej?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47178
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:05

Ja selvfølgeligt kan du forhandle huslejen. Der må vel være en årsag til de vil købe de anparter, så det første er vel at være sikker på, at den pris du skal gi er korrekt i forhold til det ApS så du ikke køber katten i sækken. Det kræver regnskaber og en vis due-diligence og en revisor ind over vil jeg mene

Husleje kan du naturligvis forhandle, MEN - det er ikke lige til at forså hvem der er lejer. Hvis det er det ApS du køber dig ind i, så betaler du jo til en vis grad til dig selve og hvis alle betaler det samme per m2 som rent faktisk bruges, så er den vel ikke så vanskelig. Hvis det er dig personligt der skal leje dig ind hos det aps du kommer til at eje, så gælder jo samme sag - du skal så ha helt samme vilkår som de tre der er ejere i dag, i forhold til pris per m2 og bestemt ikke betale for noget du ikke udnytter, hvis ikke de andre gør helt samme

de 1000 kr kold leje per m2 som 150.000 kr for 150 m2 jo er, er en ganske høj leje som ville forudsætte en ganske fin beliggenhed i alle fald

Start med at få en revisor due-diligence af selskabet inden du køber anparter, så ved du automatisk også meget mere om de andres lejeforhold

vh

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)