Hej,
Jeg har I denne mdr. købt både en ny smartphone, samt ny bærbar er min lille virksomhed. Jeg ved at jeg kan trække momsen fra, men jeg har fået af vide, at det er muligt at trække hele beløbet fra? Er det sandt? og hvis ja, hvordan gør man så det? Det har jeg aldrig prøvet før nemmerlig :) Håber en eller anden kan hjælpe :)
Venlig hilsen Pete45
|
Altså, hvis du køber noget, der er nødvendigt for at du kan drive din virksomhed, så kan du trække udgiften fra. Det kræver dog også, at du har en indtægt.
Helt forenklet kan man sige, at hvis du f.eks. på et år har solgt varer eller ydelser, så du har et overskud på 30.000 og du så køber driftsmidler, materialer osv. for 12.000, så kan du trække de 12.000 fra de 30.000 og skal "kun" betale skat af de 18.000.
Det lyder, som om du kunne have rigtig god gavn af en times rådgivning fra en revisor eller evt. at deltage i et af SKATs iværksætterkurser.
Og hvad din moms angår, så er det egentlig forkert at kalde det, at du kan "trække den fra". Du kan få momsen retur, hvis du vel at mærke er momsregistreret og selv tager moms for dine ydelser.