Hej Amino. Jeg vil i gang med at tjene penge online og har besluttet mig for at starte en hjemmeside. Jeg har ingen erfaring med det, men er lærenem og er helt sikker på jeg nok skal få et godt produkt, da jeg har mange timer til at lære det. Har nogle spørgsmål: - Er det en god idé at starte med en dansk hjemmeside(.dk) eller er det en god idé at starte en engelsk(.com)? hvorfor/hvorfor ikke. Ville foretrække ".com", for at få en bedre trafik. - Kender du nogle gode guides og gode indlæg, hvor jeg kan lære om at lave en hjemmeside? Alle andre tips og tricks er MEGET velkomne. PS. Hvis min hjemmeside for god trafik, vil jeg gerne i fremtiden kunne sælge produkter fra producenter på min hjemmeside og få procenter, hver gang der er nogle der følger mit link og køber et produkt. Jeg ved ikke om det er noget man kan få til hjemmesiden med tiden, eller om man skal have en bestemt slags hjemmeside fra starten af? VH. Magnus Bo. |
Det første du nok skal overveje er at lære noget basalt HTML og CSS. Selvom du bruger et tema til Wordpress, og du der igennem ikke behøver at ændre særlig meget kode, så vil det bringe dig lang vej at kunne noget basalt html og CSS således at du selv kan ændre lidt på designet på din side.
Da jeg lærte HTML brugte jeg html.dk men kan se den nu ikke findes længere, så jeg har ikke helt styr på hvad der findes af gode guides derude. Men hvis du vil bruge lidt penge så har lynda.com nogle fantastiske video guides til en masse programmering, og også guides til Wordpress med mere.
Held og lykke :)