Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MLM et alternativ til medicin

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :

searchia:
Det er sgu let at sætte tal på hvor der bliver lavet fejl, det vil sige ting der reelt ikke burde være sket, men sker fordi at læger har så travlt.

Jeg tror indlægget skal ses i et lidt større perspektiv.

Mange, der anbefaler alternativ medicin bliver tit kaldt for svindlere, kvaksalvere, tosser etc. Men sandheden er jo blot, at der både inden for den etablerede videnskab og den alternative sker både gode ting og mindre gode ting, og folk kan tage fejl i begge lejre.

Men når læger fejler, så bliver de ikke kaldt for svindlere - som du selv skriver, så er det næsten synd for dem, men når en alternativ behandler tager fejl, så er det nok fordi vedkommende er dum - eller en svindler.

Jeg tror det er den holdning, som Keld forsøger at adressere.

Og så det faktum, at det man fokuserer på, får man mere af. Så hvis ens udgangspunkt er, at der er tosser alle steder - så vil man helt automatisk også se tosser alle steder.

 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Læg mærke til hvad at jeg skriver at jeg tager udgangspunkt i at kosttilskud ikke virker og man ikke kan tjene penge. Netop for at klarlægge at hvad er alternativet. Jeg kunne også have skrevet ÆBLER er et alternativ til medicin. Alternativet består i at tænke over hvad man spiser.

Fakta: Mennesket har overlevet i tusindvis af år uden medicin og levet udelukkende af naturen.

Spørgsmål er så om det ikke er fornuftig at se på hvad naturen har at byde på. Jeg kan godt forstille mig at der er en plante som har nogle gode egenskaber. Kunsten er at finde den - Enig?

Jeg har ikke sagt at medicin ikke virker med derimod at der er rigtig mange bivirkninger som jeg mener er et problem for samfundet og den enkelte. 

Rigtig som Allan skriver at det skal ses i det store perspektiv. 

Rigtig som Allan skriver at har man kun har fokus på en ting (fx medicin) og er overbevist om at kun medicin er løsningen så er det den vej man man vælger.

Mener du at alt kan løses med en pille?   Hvis du du svare '' NEJ'' så spørger jeg dig hvad er alternativet? 

Hvis du svar ''JA'' så har du en anden mening end mig og fint nok med det, alle bestemmer jo selv. 

Fra Søborg
Tilmeldt 17. Dec 11
Indlæg ialt: 300
Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Fakta er også at flere og flere mennesker overlever simple sygdomsforløb som man døde af før i tiden.

Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Men problemet er at du sætter det op sort og hvidt, det er korrekt at mennesker har overlevet tusinder af år uden medicin. Vi kan sagtens overleve uden medicin, men vores gennemsnit alder vil også dale kraftigt. Hvis vi nu ser på menneske populationsvæksten http://historienet.dk/files/bonnier-his/imagecache/630x420/pictures/140409_07_mennesker_dk.jpg

Vi ser en pludselig vækst ved omkring 1650, det er der vi for første gang får en kæmpe viden om anatomi og hvordan kroppen realt fungere og viden om at hygiejne faktisk giver mindre sygdom. Vi ser en endnu vækst tilgang ved omkring 1750-1900 det kan skyldes blandt andet vaccinen bliver opdaget, dvs. reelt grobunden for fjernelse af rigtig mange virussygdomme, og til sidst ser vi en enorm vækst fra 1900 og frem det skyldtes blandt andet opdagelsen af antibiotika. 

Opdagelsen af antibiotika er nok den vigtigste opdagelse vi har gjort indenfor medicin. Den findes i naturlig form i visse bakterier og svampe, men da vi har kunne forbedrede det laver vi det kunstigt.

Mener selvfølgelig ikke at alt kan løse ved hjælp af medicin, men alt indenfor sundhed vil en dag være muligt at kurer med medicin. Der er en langt større chance for at vi udvikler den rette løsning end at naturen gør det. Hvis du spørg "hvorfor", så er det fordi det reelt ikke giver mening evolutionært at en plante skal indeholde en ready-made kur mod kraft, den kan have visse stoffer som kan hjælpe mod kraft, som så vi kan videreudvikle til et færdigt produkt i pilleform.

Find de bedste sko priser på Skohylden

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :

searchia:
Opdagelsen af antibiotika er nok den vigtigste opdagelse vi har gjort indenfor medicin. Den findes i naturlig form i visse bakterier og svampe, men da vi har kunne forbedrede det laver vi det kunstigt.

Du har ret antibiotika er en kæmpe opdagelse som har reddet milioner af mennesker. Men har samtid givet os resistente bakterier i både mennesker og dyr fx grise. Her er man nød til at se det i det store perspektiv og stille spørgsmålet ud fra den viden man har pt. Kan vi gøre noget for at undgå super bakterier som ingen ved hvad bringer med sig. (også en slags bivirkning)

Kan vi tage det bedste fra begge verdener vil det jo være optimalt... Men verden er styret af penge og samtid har nogen har fået mundkurv på. Det giver en skævvridning og i mine øjne en risiko for at vi går i den forkerte retning.  

Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Problemet med antibiotika er jo at den bliver overbrugt, men også at vi ikke kan stoppe evolutionen, bakterier vil altid udvikler et forsvar mod et hvilken som helst medicin også de naturlige, sådan er naturen indret og det kan vi desværre ikke gøre noget ved, der vil altid være en bivirkning for at bruge en hvilket som helst middel mod sygdomme.

Det er korrekt at antibiotika giver resistente bakterier og brugen af flere slags antibiotika imod samme bakterieart kan give multiresistente bakterier(er det du mener med super bakterier?), men uden antibiotikaene ville vi være totalt forsvarsløse overfor bakterier. For det andet er multiresistente bakterier jo ikke mere farlige end bakterier som ikke bliver behandlet. Multiresistente bakterier vil da også eksister hvis vi brugte et middel fra en plante, sådan er det desværre(heldigvis) evolutionært opbygget. Resistente bakterier er jo reelt hvordan normale bakterier vil have eksisterer, hvis vi ikke havde opdaget et middel mod dem.

Nu til dags har man anerkendt problemet med resistente og multiresistente bakterier og der postet flere milliarder kroner i forskning, problemet er dog at det for et privat firma simpelthen ikke kan betale sig at udvikle nye antibiotika varianter eller alternative til dette da godkendelsen simpelthen koster for mange penge i forhold til det mulige udbytte.

Find de bedste sko priser på Skohylden

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)