Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Suk.... 41 år og føler mig gammeldags....

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

MIKarlsen:
Jeg er enig i at der burde være bedre service i mange butikker, og jeg tror måske problemet er en inkompetent ledelse. Det virker så let og ligetil at opbygge et godt brand, men for mange er det nok mere tillokkende at ansætte ludere og lommetyve, der ikke kræver så meget i løn. 

Det var virkeligt lidt af et statement du kommer med der! Du mener altså, at med den fantastiske tiltrækningskraft som detailhandlen har på folk, både i form af lønninger, arbejdstider og prestige, så er det altså inkompetent ledelse, der er årsagen til, at alle de bedste/dygtigste sælgere/servicepersoner er væk?

Har du overvejet, at det måske slet ikke har noget med ledelsen at gøre? Måske har det noget at gøre med, at medarbejderne i detailhandlen ofte ønsker sig andre arbejdstider og bedre lønninger og det derfor er vanvittigt svært at holde på de gode folk? Har du skænket det en tanke, at detailhandlen nu har åbent 7 dage om ugen fra 10 til 20 det meste af tiden og det er ikke alle, der finder det overfedt?

Jeg kan i den grad love dig, at der kæmpes hver eneste dag ude i detailhandlen med det issue, som service netop er - og jeg kan oplyse dig, at kunderne i den grad også er blevet langt mere krævende og forvænte end de var for 15 år siden. Så detailhandlen skærper sig faktisk og rigtigt mange vil gerne yde den gode service, men eftersom at de skal bruge flere deltids- og færre fuldtids-personer for at tilpasse sig folks indkøbsmønstre, så er det tilsvarende sværere at holde servicen i top hele vejen. Det gælder især når salgsledende personer har fri og de unge mennesker er tilbage, at der slækkes.

Kunderne vil samtidig ikke betale for servicen, men de forlanger at få den. Det sætter mange virksomheder i svære situationer - for hvor langt skal man gå, når kunden ikke vil betale for servicen, men nyde godt af den?

Jeg har ingen anelse om hvordan det ser ud på nettet, da jeg ikke selv handler online og ikke sælger online. Jeg forestiller mig dog, at nethandlen ikke har det meget bedre end den fysiske verden.

Carsten kan dog godt sidde og savne service, men når alle andre ikke vil betale for den, så ødelægger de hans muligheder for at få den service. Too bad, men sådan er det.

Mine ord er blot: Sid og ikke døm og snak om inkompente ledere. Der kæmpes hårdt derude og for elendige lønninger. Der er masser af unge og ældre i detailhandlen med overskud og begejstring, men du tror måske bare de vil prakke dig noget på. Det vil de ikke - de vil faktisk gerne yde dig service.

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2211
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hm. Jeg hader selv, at sælgeren står på nakken af mig, så snart jeg kommer ind i butikken. Vil gerne selv henvende mig, hvis jeg har et spørgsmål. Så måske er det slet ikke så let at være sælger? Man skal i hvert fald kunne stikke en finger i jorden. 

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Flemming:
Mine ord er blot: Sid og ikke døm og snak om inkompente ledere. Der kæmpes hårdt derude og for elendige lønninger. Der er masser af unge og ældre i detailhandlen med overskud og begejstring, men du tror måske bare de vil prakke dig noget på. Det vil de ikke - de vil faktisk gerne yde dig service.
Yes

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47199
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Louise Lamberth - Tekstfokus:
Hm. Jeg hader selv, at sælgeren står på nakken af mig, så snart jeg kommer ind i butikken. Vil gerne selv henvende mig, hvis jeg har et spørgsmål. Så måske er det slet ikke så let at være sælger? Man skal i hvert fald kunne stikke en finger i jorden.
Jeg synes også der er masser af gode sælgere i butikerne. Jeg bliver da langt mere irriteret over Ikea og Computergianter og ander (få nævnt men alle ved hvad der tales om) hvor man går rundt i selvbetjening efter en printer, en "næsehårstrimmer"  eller noget til ungen, og det er totalt umuligt at få fat i en sælger.

I en butik vil jeg gerne mødes af en venlig sælger - som respekterer hvis jeg siger, at jeg/vi gerne lige vil kigge rundt selv, og jeg må sige, at jeg ikke har oplevet sælgere som ikke fuldstændigt købte den, og lod mig i fred, indtil jeg igen selv tog initiativ

Jeg synes de sælgere er langt bedre end det omdømme mange giver dem, og kan sagtens ha glæde ved at købe i en butik og få ting individuelt indpakket osv. Der er masser af folk som gør en flot indsats i en - indrømmet vanskelig branche

At en sæger står på nakken af mig, er helt ukendt, hvis jeg har sagt jeg gerne bare vil kigge rundt

vh

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)