Hej, Har fundet en masse spg vedr. dette men fandt ikke lige det det jeg søger. Jeg er lidt i tvivl om konto til paypal. Jeg har styr på bogføringen mener jeg selv, sælger jeg noget til 80 kr ex moms så er det 80 kr på salgs konto, 20 kr på salgs moms konto. og så 5 kr på paypal gebyr konto. og jeg skal betale 25% moms af de 100 kr ikke 95. MEN hvilken konto skal Paypal gebyr konto oprettes under, jeg bruger Dinero? Variable omkostninger - Fra 2000 til 2999 Ville selv mene Salgsomkostninger? Og hvad med moms typen på denne konto? skal det være "Ydelseskøb EU (rubrik A-ydelse)"?? Jeg betaler jo for en betalings gateway ydelse PayPal har vist afdeling i Irland her i EU.. nogen der kan hjælpe? eller skal konto'en oprettes uden moms? |
Ved ikke meget om paypal men jeg ville nu nok bare føre gebyrer som momsfrit på 4380 porto og gebyrer - uanset det kom fra udlandet men du kan sikkert også lave en 4115 Paypal gebyr ydelsesmoms EU og vælge ydelsesmoms EU (hvis det er EU).
Det er små beløb og resultatet skal i alle fald blive, at du ikke trækker noget moms fra - som ved ingen moms eller ydelsesmoms, så jeg tror ikke du bliver slået i ned uanset hvad du vælger, jeg ved helt enkelt ikke om moms kunne se et gebyr fra paypal som en ydelse
Andre?
vh John H