Hey alle sammen. Jeg står overfor at skal i banken og låne penge i denne uge. Dog går jeg i gymnasiet, og vil derfor prøve at låne så mange penge som muligt på mit su-lån, da den har en lav rente på 4%. Jeg ringer så til su-styrelsen, og efter en times ventetid går min tlf desværre tør for strøm. Surt show! Jeg sender dem herefter en email, hvor der står at der kan gå op til 14 dage før de svarer på emails. Derfor søger jeg svar herinde, hvis der er nogen der har prøvet at søge SU lån. Af hvad jeg har læst mig frem til på www.su.dk kan jeg låne 2943kr om måneden, siden jeg fik min første su. Det gjorde jeg i April, så det må vel være 2943*8= 23.544kr. Efter dette læste jeg dog noget om forhøjet SU-lån, hvor man kan låne den difference der er fra ens su-beløb til det maksimale su-beløb. Det er i denne sag 1586kr*8= 12.688kr. Altså kan jeg ifølge mig selv låne 36.232kr nu. Jeg vil dog meget gerne vide mig sikker inden jeg tager i banken med måske forkerte budgetter (antallet af penge jeg skal låne af dem) Så er der nogen der ved om mine udregninger er rigtige? :-) God dag. |
På www.su.dk kan du logge på minSU, hvis jeg husker rigtigt er der noget der heder låneplan der inde som giver dig et helt klart overblik over de beløb du kan få udbetalt. Er også der du skal godkende din låneplan før der kommer udbetaling.