Der er altid en skattemæssig koncekvens af at flytte penge fra et personlig ejet firma til et andet.
Hvordan det ser ud i Jeres tilfælde afhænger meget af hvordan Jeres regnskab er og hvordan jeres indskud i I/Set er.
Det du skriver om at i vil tømme jeres I/S og så starte op på en frisk. Det kan også have skattemæssige koncekvenser, men i er nød til at snakke med Jeres revisor om skatten.
Det giver ikke stor mening ud fra at skifte fra is til enkeltmands . du må afslutte helt skattemæssig i IVS og starte personligt selskab. Ud fra dine mange tråde tyder alt på, at du skal skaffe revisor hjælp
Cookie - vi vil jo ikke lukke I/S'et. Jeg har to firmaer, mit enkeltmands som er 100% mit og det her I/S hvor jeg ejer 50%. Jeg vil så bare føre min "løn" over til mit firma i stedet får at få det udbetalt..
Cookie - vi vil jo ikke lukke I/S'et. Jeg har to firmaer, mit enkeltmands som er 100% mit og det her I/S hvor jeg ejer 50%. Jeg vil så bare føre min "løn" over til mit firma i stedet får at få det udbetalt..
ah -nejj du beskattes af dit iv og din enekeltmandsvirksomhed hver for sig og af overskud men du vi jo skattemæssigt altid få lagt dem sammen så din skat vil altid være ud fra det samlede rusultat