Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overfør penge fra et firma til et andet?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Hjørring
Tilmeldt 28. Apr 13
Indlæg ialt: 147
Fra  Priverv Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et I/S med min partner men vi vil tømme vores firmakonto før januar, for at starte på en frisk.

Hvis jeg udbetaler pengene til mig selv skal jeg jo betale skat.

Så mit spørgsmål er, hvis jeg overføre pengene fra mit I/S til mit andet enkeltmandsfirma, kan jeg så undgå skat/moms.

Ville være fint da jeg skal købe en ny computer i mit enkeltmandsfirmas CVR, så hvis jeg i stedet for kan det ville det være dejligt! :-)

Fra Lendum Nordjylland
Tilmeldt 24. Oct 13
Indlæg ialt: 65
Fra  Elsager Bogføringsservice Skrevet kl. 22:36

Hej Christian

Der er altid en skattemæssig koncekvens af at flytte penge fra et personlig ejet firma til et andet.

Hvordan det ser ud i Jeres tilfælde afhænger meget af hvordan Jeres regnskab er og hvordan jeres indskud i I/Set er.

Det du skriver om at i vil tømme jeres I/S og så starte op på en frisk. Det kan også have skattemæssige koncekvenser, men i er nød til at snakke med Jeres revisor om skatten.

M.v.h.

Niels Thestrup Bach

Elsager Bogføringsservice

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47190
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:49

Det giver ikke stor mening ud fra at skifte fra is til enkeltmands . du må afslutte helt skattemæssig i IVS og starte personligt selskab. Ud fra dine mange tråde tyder alt på, at du skal skaffe revisor hjælp

vj

Fra Hjørring
Tilmeldt 28. Apr 13
Indlæg ialt: 147
Fra  Priverv Skrevet kl. 22:52

Cookie - vi vil jo ikke lukke I/S'et. Jeg har to firmaer, mit enkeltmands som er 100% mit og det her I/S hvor jeg ejer 50%. Jeg vil så bare føre min "løn" over til mit firma i stedet får at få det udbetalt..

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47190
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:03

Christian Hp:
Cookie - vi vil jo ikke lukke I/S'et. Jeg har to firmaer, mit enkeltmands som er 100% mit og det her I/S hvor jeg ejer 50%. Jeg vil så bare føre min "løn" over til mit firma i stedet får at få det udbetalt..
ah  -nejj du beskattes af dit iv og din enekeltmandsvirksomhed hver for sig og af  overskud men du vi jo skattemæssigt altid få lagt dem sammen  så din skat vil altid være ud fra det samlede rusultat

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)