Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fri tlf?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Horsens
Tilmeldt 23. Oct 13
Indlæg ialt: 6
Fra  ADHDundervisning Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Har brug for kyndig vejledning.

Har været inde og læse nogle tråde herinde omkring fri tlf, som også skal bruges privat. Har fundet ud af, at internet ikke er med her, så langt så godt. Har også fundet ud af, at det koster 2500 kr om året, fra 2014 2600 kr om året, som kan trækkes fra i skat.

Lige nu har jeg et privat mobilabo. på 179 kr om måneden. Der er fri alt. Kan det betale sig for mig, at få det registreret i firmaet? Og for at få det virkelig skåret ud i pap: Hvis jeg betaler 2500 kr om året for tlf, så skal jeg ikke betale tlf regningen oveni? Og så kan jeg trække moms fra (nu underviser jeg, så noget er momsberettegiet og andet ikke , og det skal jo deles, så cirka 12,5% fratrækkes i moms). Når momsen så er betalt kan jeg trække resten fra i skat, eller kan jeg trække alle 2500 fra i skat trods momsen? Det vil vel ca give mig en månedlig udgift på 100 kr? Altså hvis jeg regner med 40%.

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 8. Jun 13
Indlæg ialt: 346
Fra  Parfume-S Skrevet kl. 00:36

2500 (2600 2014) dækker, fri telefon, computer og internet,

Jeg har selv brugt privat (havde anden fri Tlf og net) men har nu registreret både Tlf og internet i firmaet. Det kan betale sig og du kan trække det fra ;)

Fra Midtjylland
Tilmeldt 12. Dec 06
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 00:45

Hej.

Der er forskel på hvis man er selvstændig og lønmodtager.

I mit nuværende arbejde er jeg blevet tilbudt fri telefon, internet, computer osv.

Fri telefon kan kun betale sig hvis det abo. du har privat overstiger de 2400kr hvis man skal skære det ud i pap.

Jeg har pt. skattefrit internet og computer, fordi den arbejdscomputer jeg har gør at jeg har samme adgang og kan udføre samme arbejde hjemme som på min arbejdsplads pga. opkoblingsmuligheder, hvilket gør jeg kan få internet fra arbejdsgiver skattefrit og som sagt har jeg valgt fri telefon fra fordi det abo. jeg har ikke overstiger 2400kr om året.

Mvh

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 8. Jun 13
Fra  Parfume-S Skrevet kl. 02:29

Selvfølgelig er der forskel på om man er det ene eller andet, men over 2400/året for både telefon og internet. Det er sq godt givet ud. Som lønmodtager skal du ikke tænke på noget, men blot bruge løs, som selvstændig skal du betale regningen og i sidste ende kan du trække hele volevitten fra, da du har betalt fri telefon. Mit erhvervs nummer kommer godt deropaf i sig selv (da jeg har 2 sim og lidt andet i det) så bare der, kan det betale sig (i mit tilfælde) men hvis du kører over privat, betaler du det hele selv, men kører du over erhverv, så betal fri telefon og du kan trække telefoni og internet fra.

Fra Horsens
Tilmeldt 23. Oct 13
Indlæg ialt: 6
Fra  ADHDundervisning Skrevet kl. 08:09

Vil det sige at internet også hører ind over de 2500 kr? Altså at jeg ikke vil kunne komme til at betale mere end de 2500 kr for både tlf og internet? Og så trække det fra efterflg? 

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 8. Jun 13
Fra  Parfume-S Skrevet kl. 09:44

Hej Rikke

Det er korrekt, at internet hører med ind under de 2500. Du kan selvfølgelig godt betale mere end de 2500, hvis du feks ringer i døgndrift til udlandet.

Men men men, du kan jo som sagt trække det fra i det skattemæssige regnskab, så i sidste ende har du kun betalt de 2500/året for fri telefon og internet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:44

Skil tingene lidt ad. Det er ikke telefon, internet computer osv der giver skat på indtægten af 2500 kr - det er KUN telefon. Internet og computer kan man ha i selskabet uden skat, multimedieskatten er for flere år siden ændret til KUN telefon

Så må man regne, for er det abonnement vi taler, ja så skal det gerne nærme sig de 2500 kr om året for at det betaler sig, man betaler jo selv i virksomheden og får så fradrag der, og så lægger man præcist de samme 2500 kr på, så afhængigt af momsen (som man skal dele så man kun tager fradrag for firmaandelen) skal man gerne op mod de 2500 kr i telefon abonnement før det betaler sig

Hører man til de mange der giver 149 kr om måneden eller mindre, så betaler det sig ikke hvis vi blot taler abonnement

venligst John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Mar 13
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 12:08

Hej John,

Beklager hvis jeg er lidt "tungnem". Men skal jeg forstå det sådan at man skal skille privat og erhvervsforbrug på telefonen ad, for derved kun at kunne trække momsen på det erhvervsmæssige forbrug fra?

Hvordan beskatter man hvis virksomheden stiller internetforbindelse og computer til rådighed for medarbejderne til en blanding af erhverv/privat?

På forhånd tak.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:44

Man beskatter slet ikke internet og computer hvis de anses for nødvendige for arbejdet i virksomheden. Kun telefoner giver beskatning hvor modtager af fri telefon skal lægge 2.500 kr på den personlige indtægt som udgangsplunkt

Momsen derimod skal altid deles op i % privat brug og % erhverv. Det gælder alt som er til rådighed privat, at skat vil kunne forvente, at man med rådigheden også bruger tingene og derfor skal der deles op i privat/erhvervs brug

Jeg har lavet DETTE BLOGINDLÆG der tydeligt beskriver hvordan man gør rent praktisk for i bogføringen at kunne dele momsen korrekt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 8. Jun 13
Fra  Parfume-S Skrevet kl. 16:07

Hej John, du er sikkert meget klogere end mig ;)

men jeg er ikke enig.

du betaler til fri afbenyttelse og i den forbindelse skal du ikke dele momsen op i % så for den sags skyld kan du bare bruge løs.

men du har nu alligevel slået lidt tvivl i mig! Så jeg forhører mig lige hos min bogholder imorgen ;)

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)