Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Værdiansættelse af webdesign

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er!

Jeg skal til at stifte et ApS og har fået skrabet ca. 40.000 sammen til formålet, der mangler jo så lige de sidste 10.000 (med de nye regler). 

Der er jo sådan set to muligheder for mig, enten skal jeg låne de sidste 10.000, eller også skal jeg stifte selskabet ved hjælp af aktiver. Jeg er ikke specielt interesseret i at låne, da det giver mig ondt i mavenTongue Tied.

Så anden mulighed virker lidt mere ligetil for mig, spørgsmålet er bare, kan jeg indskyde et webdesign/CMS/Virtumert shop/web-shop som et aktiv?

Jeg har efterhånden fået lavet en solid løsning, og har haft flere web-designere til at kigge på den og de ville skyde den til at have en handelsværdi på omkring 20.000 - 40.000.

Så spørgsmålet er, kan jeg få værdisat dit web-shop design og bruge det som et aktiv i stiftelses processen?

På forhånd mange tak for svar!

Tilmeldt 22. Oct 13
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 01:20

Hej Jeppe,

Mit klare bud ville være at låne de sidste 10.000,- da det vil koste dig det samme hvis ikke mere at få lavet en værdi ansættelse, også er du ikke garanteret at den bliver høj nok, desværre :(.

Held og lykke med stiftelsen..:-)

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 10:03

Du skal bare snakke med den advokat der skal stifte selskabet. Hvis han kan skrive under på at det er 10k værd, så er der ingen problem Big Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:58

Mange tak for hjælpen :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:05

en advokat kan ikke skrive under på værdisættelse ved apportstiftelse - det kan kun en revisor og han skal så garantere værdien, hvorfor netop webdesign kan være vanskeligt. Lån de sidste 10.000 kr - det er langt billigere, en værdiansættelse vil nemt koste nogle tusinde kroner grundet reglen om revisoransvar for korrekt beløb

Læs evt her om STIFTELSE AF APS KONTANT OG APPORTINDSKUD

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)