Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kontorlokale i en vens privatbolig

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Hjørring
Tilmeldt 28. Apr 13
Indlæg ialt: 147
Fra  Priverv Skrevet kl. 04:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminos.

Jeg sidder og chatter med en ven omkring kontor muligheder, vi snakker lige nu om at mit firma kan leje sig ind i et af hans værelser i hans lejebolig.

Må/kan man det og hvordan gøres det?

På forhånd tak!

Fra solbjerg
Tilmeldt 19. Feb 10
Indlæg ialt: 116
Fra  Skive AutoPit Skrevet kl. 08:28
Hvor mange stjerner giver du? :

I første omgang skal i lige tjekke om i må drive virksomhed fra den adr. læse lejekontrakten og se om det står der og evt. få det skriftligt godkendt fra udlejeren.

Fra Lendum Nordjylland
Tilmeldt 24. Oct 13
Indlæg ialt: 65
Fra  Elsager Bogføringsservice Skrevet kl. 08:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian

Som Kennet skriver, i skal have fat i lejekontrakten for at finde ud af om der må drives erhverv fra lejemålet, samt om din ven må fremleje en del af lejemålet uden at udlejer godkender det.

I nogle tilfælde kan det være fornuftig lige at spørge udlejer om han har noget i mod det.

Hvis den del er ok, så skal i have fundet ud af en pris, hvordan i vil gøre det med varme, lys og den slags er lidt op til Jer selv men det du betaler for at leje en del af din vens lejlighed er jo en lejeindtægt for ham som han i principet er skattepligtig af.

Han må så finde ud af hvad det vil betyde for ham skattemæssig hvis du lejer et værelse.

Ps Hvis I skal mere i dybden med dette er i velkommen til at kontakte undrtegnede, så vi kan tage en snak udfra de faktiske oplysninger.

M.v.h.

Niels Thestrup Bach

Elsager Bogføringsservice

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Lad være med at gøre det, hvis det er noget rent proforma, for at skabe noget skattefradrag- men ellers er der ikke noget i vejen hvis

Hans udlejer godkender at han fremlejer til erhverv - det er helt nødvendig for ham med en sådan godkendelse, ellers kan han sættes ud af lejligheden, og det er vanskelige at få, end hvis han måske selv ville drive personlig virksomhed fra lejligheden

Han har et værelse som han klart kan afsondre fra resten, f.eks. med egen indgang og hvor han ikke selv har noget som helst behov for at gå igennem, til toilet, køkken osv - læs evt: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/fradrag-for-lokale-i-privat-bolig.html

At det kan ordens så han ikke skattemæssigt får lige så stor personlig skat ved udlejningen som du evt ville spare ved fradrag i din virksomhed. Regn med, at uanset dit resultat, vil han få lejeindtægten

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Oct 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter hvad jeg kan se skulle det være nemt at lave. 

Som skrevet skal det være tilladt at drive kontorvirksomhed.Hvilket jeg tvivler på udlejeren har noget imod. 

Du kan derefter faktisk gøre som det passer dig. Det er kun et spørgsmål om du vil trække det fra. 

Hvis du lejer kontoret ,møbleret ,vil  udlejer kunne modtage 2/3 af hele den oprindelige husleje på lejemålet skattefrit

Du vil kun kunne trække det sædvanlige træk for et kontor. 

Lejer du kontoret ikke møbleret kan du så stadig trække det vanlige men nu skal udlejer til at betale skat af indtægten for kontoret. Er det en god ven er der lidt at "tjene" på at leje hans kontormøbler i det tilfælde at han selv har kontor der eksempelvis men vil udleje det. 

Opl. fundet på told og skat hjemmesider.Har kortet det ned.  
 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)