Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er skatteprocenten 2013?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Jan 12
Indlæg ialt: 45
Fra  Engedal Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Det er egentlig et simpelt spørgsmål: Jeg vil bare gerne i runde tal vide hvor meget jeg skal regne med at betale i skat. Jeg har en enkeltmandsvirksomhed.

1. Hvis jeg tjener under 200.000?

2. Hvis jeg tjener 200.000 - 350.000?

3. Hvis jeg tjener mere end 350.000?

Kan man svare enkelt på det? Det danske skattesystem bliver jo ofte beskyldt for at være lidt indviklet. Jeg ysnes denne info burde være rimelig let at finde, men det lykkedes ikke mig! 

Mvh. Henrik

Tilmeldt 4. Nov 13
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 12:12

Det kan godt være indviklet. Jeg kender ikke lige grænserne for topskat mv. men jeg plejer at udregne min skat på følgende måde:

Fjern 8% af dit overskud til AM bidrag

Herefter trækker jeg mit personlige fradrag fra

Så trækker jeg 35% (som jeg betaler i skat) fra. - De bliver gemt på en seperat konto.

Lægger mit personlige fradrag til det der er tilbage efter at have betalt skat.

Det er min løn jeg trækker ud til mig selv.

Den plejer at holde stort set hver gang. De 35% kan du jo så udskifte med din trækprocent.

Tilmeldt 1. Jan 12
Fra  Engedal Skrevet kl. 12:53

Tak for svar! Men ændrer satsen sig ikke ift. hvor meget man tjener?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:57

P43T metoden bør fungere, men op til topskat (488 t inden Am bidrag som jeg husker) kan du regne med, at alt ud over dit fradrag beskattes med samlet 44-45% så vil du ha ramt

Hvis du bruger dit fradrag på lønmodtager indkomst ved siden af, så er det helt enkelt 44-45% af overskud op til 488.000 lige fra 0 og op som du betaler i skat af dit overskud i personlig virksomhed

De 44% svarer til 8% am + standard bundskat/sundhed/kommune men kan svinge lidt med kommuneprocenten.

Loven siger faktisk, at du skal forskudsregistrere og derved får du jo helt automatisk den mest præcise skatteberegning der findes, idet forskud tager hensyn til alle dine forhold og giver dig skatten og det kan bruges som regnemaskine, for du kan trykke VIS KONSEKVENS og prøve forskellige scenarier og deres resultat af, inden du trykker godkend.

Derved overholder du kildeskatteloven og får betalt din skat i rater, og du slipper for rente tillæg ved først at betale året efter og en evt. strafrente efter 1/7 året efter

Du kan starte blidt og så øge resultat eller sænke resultat flere gange om året i forskud, for at ramme så godt som muligt.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:00

Engedal:
Tak for svar! Men ændrer satsen sig ikke ift. hvor meget man tjener

nej - dit fradrag påvirker (og nogle fradragstyper anderledes end andre) men skatten ud over bunden er ca 44-45% for alle kroner. der er kun bundskat/sundhed/kommune/kirke skat og den er ens fra 0 kr op til de 488.000 inkl am bidrag (449.100 uden am men som virksomhed regn 488)

Mellemskat er borte så kun EN skatteprocent af al den indkomst man betaler skat af (ud over fradrag) Brug forskudsskema det regner korrekt, log ind på skat.dk

Tilmeldt 1. Jan 12
Fra  Engedal Skrevet kl. 13:08

Hej John,

Tak for svaret! Meget brugbart for mig. Det var for at få et overblik over en fast skatteprocent, så jeg ved hvad jeg skal regne med. Jeg havde hørt noget om en virksomhedsskat på kun 25%, så det forvirrede mig lidt. Men nu regner jeg med ca. 45%. Tak for det :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:17

25% er selskabsskat for selskaber type ApS (af den del der ikke udbetales til ejer) . Du kan også ha 25% i din virksomhed - af det du så ikke hæver, men det kræver langt mere af regnskabet og normalt en revisorhjælp til indberetning - opgørelse af hæverækkefølge med mere. Det opnår du ved at sætte kryds i VIRKSOMHEDSSKATTEORDNINGEN som i linket - på selvangivelsen, og hvis du har fulgt reglerne for det.

De penge du hæver er stadigt med de 45% og det er først rigtigt smart med VSO hvis man betaler topskat og vil udligne svingende indtægter

vh John H

Tilmeldt 1. Jan 12
Fra  Engedal Skrevet kl. 13:20

Okay, så forstår jeg bare. Tak skal du have for hjælpen. Det sætter jeg pris på.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)