Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er din mening om autologin?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hurtigt, enkelt spørgsmål:

Du logger dig ind på et site som har en "log mig ind automatisk fremover"-funktion. Den slår du til.
Senere logger du dig ud igen.

Forventer du nu at du bliver automatisk logget ind næste gang du besøger sitet?

Grunden til at jeg spørger er at jeg oplever vidt forskellige ting fra site til site. Nogle gange bliver man logget ind, andre gange gør man ikke. Det er som om at en logud-handling kan betragtes på to måder; en "blød" log-mig-ud-nu-men-kun-nu og en "definitiv" log-mig-ud-nu-og-for-altid. Der er umiddelbart ingen standard på området, så hvad er din mening skråstreg hvad foretrækker du?

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 13:10

Jeg ville egentlig have det bedst med at man blev glemt når man trykkede direkte på log ud, men hvorimod hvis vinduet bare blev lukket så skulle den huske mig.

Ganske enkelt af den grund at jeg altid bruger en logud funktion hvis jeg ikke sidder på min private computer, for at sikre mig at jeg nu bliver logget ud, hvorimod sidder jeg på hjemme pcen bruger jeg aldrig logud knapper, men lukker direkte vinduet.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:58

Jeg må tilslutte mig Martins mening.

Når jeg klikker af ved "husk mig" eller hvad det nu kaldes, og senere trykker "log ud", forventer jeg at "husk mig" er overskrevet. Ganske af den årsag, at sidder jeg ved en anden maskine end min egen, og er kommet til at vinge "husk mig" funktionen af, ville det jo påvirke mine private data - hvis en anden fik adgang på min konto.

Jeg tror de fleste benytter ovenstående metode, og ikke bibeholder huske funktionen. Vælger du dog den model, vil jeg foreslå dig at gøre opmærksom på dette. 

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 14:23

Jeg må hellere lige understrege at der er forskel på "husk mig" og "log mig ind automatisk". Den første gemmer logininformationer så de er forudfyldt i indtastningsfelterne fra gang til gang, den anden logger dig direkte ind så du faktisk springer første trin over. 

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Tilmeldt 6. Jun 06
Indlæg ialt: 189
Skrevet kl. 15:20

Hvis man trykker logud bør man efter min mening slette den cookie der husker logind oplysningerne. Et logud bør glemme alt om personen.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)