Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Reklame indtægter fra app's, Moms?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København Ø
Tilmeldt 8. Nov 13
Indlæg ialt: 65
Fra  Sehested Media ApS Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg har fundet indlæg om at der ikke er momsapp's, hvis man sælger dem. Men hvordan forgå det hvis man istedet har en reklameindtægt fra en app, fra fx google eller apple reklameprogram? Skal der så indbetales moms af dette eller gå det under det samme som salg, hvor det har noget med udlandet at gør?

Mvh
Jesper

Blogger og holder foredrag om livet som ordblind og alle de muligheder det medbringer. Kig forbi etlivsomordblind.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47146
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:35

søg apps og vel affiliate som det synes at læne sig op ad - og der må være masser af tråde om det, men der er moms på reklameindtægter fra apps - det håndteres efter landet og forskelligt om det er som CPR eller CVR - google betaler vist momsen direkte - jeg kan det ikke men ved der er utallige tråde om det. 

google moms på affiliate og jeg ser masser af tråde der nok kan bringe dig nærmere

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København Ø
Tilmeldt 8. Nov 13
Fra  Sehested Media ApS Skrevet kl. 11:55

Tak for svaret, altid lige sprøgemålet om man ved hvilken søgeord man skal bruge :)

Blogger og holder foredrag om livet som ordblind og alle de muligheder det medbringer. Kig forbi etlivsomordblind.dk

Fra Skanderborg
Tilmeldt 5. Aug 08
Indlæg ialt: 18
Fra  Appsfunder Denmark ApS Skrevet kl. 14:44

Hej Jesper

Min revisor bogfører Adsense indtægter fra apps, som Reklameindtægter uden moms. De kommer fra Google Ireland Limited.

Har du fundet ud af andet?

Venlig hilsen Kenneth

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 14:52

Om du skal betale moms kommer an på om du får moms udbetalt. Hvis du ikke får beløbet udbetalt med moms skal du bogføre det uden moms.

Fra København Ø
Tilmeldt 8. Nov 13
Fra  Sehested Media ApS Skrevet kl. 15:15

Hej Kenneth,

Tak for infomationen, har ikke sel fundet ud af mere, når "problemet" kommer så sætter jeg ind, har arbejde problemer der skal løse færst :)

Ok, Remy, og det vil vel stå på en fakture.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47146
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:34

HVIS det er salg af ydelser til inden for EU og det lyder det jo til her, så skal der vel også indberettes EU salg uden moms på det pågældende moms nummer ville jeg mene - eller?

Det mener jeg gælder alt salg uden moms til virksomheder i EU http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2064447 - andre må byde ind

vh John

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)