Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Købe ting af sig selv til sit firma

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Brønshøj
Tilmeldt 19. Jul 12
Indlæg ialt: 100
Fra  Quardon Media Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa!
Jeg tænker det sikkert er et spørgsmål der er blevet stillet før.

Jeg har oprettet firma start august, og har efterhånden tjent en god sjat.
Er der mulighed for at jeg f.eks. kan købe min computer af mig selv, til mit firma og derved trække det fra som udgifter?

I så fald, hvordan? (mht papirer osv)
Kunne være ret smart eftersom den kun bruges til arbejde sammen med diverse andre ting.

Vil også høre hvad reglerne er når man arbejder hjemme - har firma hjemme.
Er det noget med at man kan trække f.eks. internet fra?
Og hvad hvis man har en privattelefon der også bruges til firmatelefon - hvad er reglerne der? 

Håber der er nogle klogehoveder på amino der kan besvare mine spørgsmål :o)
- ellers er det selvfølgelig bare at ringe til SKAT.

- Sabine

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:36
Fra Brønshøj
Tilmeldt 19. Jul 12
Fra  Quardon Media Skrevet kl. 20:40

Fornemt! Tak!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47188
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Ja - Carsten fandt jo netop det nye link om hvordan du skal bogføre hvis du har aktiver du bruger privat/firma delt som ex computer (her er så ikke noget med moms da den jo er din private så er den nødvendig for virksomheden så kan du købe den af dig selv MEN MAX til det den ville koste i den blå avis som brugt

Internet - hvis du bruger det i virksomheden - ja du kan flytte abonnement over til virksomhed og trække regningen der (ikke evt tv pakke eller andet tilhørende kun rent internet)

Telefon - Ja- moms skal deles som angivet i det link Carsten flot gav i privat/firma del OG du skal lægge 2.500 kr på din egen indtægt til selvangivelsen for fri telefon

Alt dokumenteres - computer laves privat salgs papir uden moms og f.eks klip fra DBA eller andet sted for at vise pris - abonnementer ændres til firma som får regningen fremadrettet og de 2.500 forskudsregistreres og selvangives som indkomst for fri telefon

vh

Fra Brønshøj
Tilmeldt 19. Jul 12
Fra  Quardon Media Skrevet kl. 21:43

Tusind tak!
Jeg må igang med at kigge på det hele :-) 

Fra Brønshøj
Tilmeldt 19. Jul 12
Fra  Quardon Media Skrevet kl. 18:09

- Lige et spørgsmål ang. telefonen.
Er ikke helt sikker på hvad du mener her.

Altså jeg har min telefon privat i mit private navn og betaler abonnement på ca. 199 pr måned.

Denne telefon bruger jeg jo så også til firmatelefon.

- Hvad skal jeg så helt præcist gøre?
(Måske et dumt spørgsmål)

Og så har vi internet med TV-pakke.
Kan man gøre noget her? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47188
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:17

Sabine Quardon:

Altså jeg har min telefon privat i mit private navn og betaler abonnement på ca. 199 pr måned.

Denne telefon bruger jeg jo så også til firmatelefon.

jep og tager du den ind som regning i firmaet, så skal du lægge 2.500 kr på din personlige indtægt for fri telefon  - Google fri telefon - det er helt enkelt på din selvangivelse at du lægger 2.500 kr på for fri telefon - du kan Google og finde en masse om det

- Momsen skal du dele - så hvis du bruger den 50/50 må du kun trække momsen fra i forhold til firmadelen som vist her: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/aktiver-kbt-til-blandet-brug-privat-og.html

Internet må man trække fra MEN ikke noget med TV og det betyder at hvis ikke du kan få internet på egen regning med egen moms til virksomheden, bliver det noget rod at tage ind. Du må ha det delt hvis du skal ha det ind i virksomheden uden bøvl - det kan der ikke gøres noget ved. Det vil ikke holde at ansætte værdier, ud fra hvad internet ellers koster osv - så del det så du har klare regninger eller lev med det som det er

venligst John H

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)