Jeg er blevet kontaktet af leverandøren af min hjemmeside, som gerne vil sælge mig et mobilsite. Ifg. leverandøren har jeg haft 15000 besøgende i år, men ca. 2500 forlader hjemmesiden, fordi den er svær at navigere rundt i den på en iphone. Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres kommentarer til dette. Prisen for et mobilsite hos dem er ca. 7000 kr. for en 2-årig aftale med fri opdatering og support, mens 6 år koster ca. 14.000 kr. Jeg er i tvivl om, hvorvidt jeg skal smide penge efter det eller hellere satse flere penge på SEO eller Adwords. Håber der er nogle der gider at give en tilbagemelding. På forhånd tak, Gitte (www.gitteasmann.dk). |
Dit website er svært at navigere i fordi din leverandør har gjort, så dine undermenuer kun kan vises ved at køre musen henover. Hvilket ikke kan lade sig gøre på en mobil. Du bør kunne se i din Google Analytics hvor stor andel af dine besøgende er på en mobil. Jeg ville ikke stole blindt på hvad en sælger fortæller dig.
Nu får du selvfølgelig 'fri opdatering og support' - jeg ved ikke om det er noget du gør voldsomt brug af. I stedet for at betale din nuværende leverandør - som er en pengemaskine efter min mening der låser sine kunder (ikke at diskussionen om dem igen skal startes op herinde), er en anden muligt også at få lavet websitet igen et andet sted og flytte det til en webhotel til en 10-20 kr./måned.
Et simpelt website som dit bør kunne laves med web- og mobil design til et stykke under de 14.000 de skal have over 6 år. Og så betaler du nok også en del hver måned for det alm. website som du ville spare.