Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mobilsite - 'need to have'?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Ringsted
Tilmeldt 3. Dec 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er blevet kontaktet af leverandøren af min hjemmeside, som gerne vil sælge mig et mobilsite. Ifg. leverandøren har jeg haft 15000 besøgende i år, men ca. 2500 forlader hjemmesiden, fordi den er svær at navigere rundt i den på en iphone.  Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres kommentarer til dette. Prisen for et mobilsite hos dem er ca. 7000 kr. for en 2-årig aftale med fri opdatering og support, mens 6 år koster ca. 14.000 kr. Jeg er i tvivl om, hvorvidt jeg skal smide penge efter det eller hellere satse flere penge på SEO eller Adwords. Håber der er nogle der gider at give en tilbagemelding. På forhånd tak, Gitte (www.gitteasmann.dk).

Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  dk Skrevet kl. 17:24

Dit website er svært at navigere i fordi din leverandør har gjort, så dine undermenuer kun kan vises ved at køre musen henover. Hvilket ikke kan lade sig gøre på en mobil. Du bør kunne se i din Google Analytics hvor stor andel af dine besøgende er på en mobil. Jeg ville ikke stole blindt på hvad en sælger fortæller dig.

Nu får du selvfølgelig 'fri opdatering og support' - jeg ved ikke om det er noget du gør voldsomt brug af. I stedet for at betale din nuværende leverandør - som er en pengemaskine efter min mening der låser sine kunder (ikke at diskussionen om dem igen skal startes op herinde), er en anden muligt også at få lavet websitet igen et andet sted og flytte det til en webhotel til en 10-20 kr./måned.

Et simpelt website som dit bør kunne laves med web- og mobil design til et stykke under de 14.000 de skal have over 6 år. Og så betaler du nok også en del hver måned for det alm. website som du ville spare.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 17:46

Hej Gitte.

Det kan egentligt gøres ganske kort.

Forventer du en meromsætning på minimum 7.000 i løbet af de to år ved at give en bedre brugeroplevelse til de 2.500,- som din hostingudbyder mener forsvinder på grund af deres egen skabelons manglende designfleksibilitet?

Hjemmesidens layout er lavet i faste fikserede tabeller med fast pixelbredde. Blandt andet derfor virker den ikke særligt mobil-device venligt.

Med 15.000 besøg på din hjemmeside, er det ikke usandsynligt, at de 2.500 besøg sker fra en iPhone.

Men at de alle vil blive til kunder, fordi dit site får en mobilversion, er vel næppe sandsynligt?

Min anbefaling er, at du i stedet for en skabelonbundet version hos din nuværende udbyder køber en ny hjemmeside i responsivt web design, hvilket betyder at hjemmesidens layout tilrettes skærmens størrelse - i stedet for at tilbyde en mobilversion.

Så vil du også efter de to år have en fleksibel hjemmeside, der ser godt ud på iphones, ipads og andre mobile enheder.

Håber du kan bruge det.

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 24. Oct 11
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 18:46

Jeg kan forstå det er din udbyder der tilbyder dig denne mobilsite, men det bliver nok billigere i længden for dig, hvis du får for eksempel en gratis Wordpress hos en anden udbyder. I Wordpress kan du vælge en type som . Ligner din egen side, men det skal være en type der har det der hedder responsive. For som John Nielsen Skriver så tilpasser den sig alle og du skal ikke lave noget ekstra. Du kan så også bruge gratis plugins, som giver dig mulighed for at forbedre dine sider til søgning. Det kræver lidt at sætte sig ind i det, men når du har fået det lært, har du næsten ubegrænsede muligheder. Det er muligt at få en rimelig billig hosting med webhotel og mails hos webhosting. De har også tekstvejledning. Der er andre udbydere. 

Du kan I første omgang øve dig på wordpress.com, du skal bare være opmærksom på at det er en ulempe, hvis du laver en side og derefter laver en pegning. Google følger ikke pegninger, så skal det være specielt sat op. Når du syntes du kan få det til at fungerer, så få dig en anden udbyder som tilbyder et klik opsætning til wordpress. Så kan du finde dit responsive design og gå igang. Som der bliver sagt i det andet indlæg så overvej, hvad du vil med dit site, for det er helt sikkert at du går glip af fremtidige mobil tilgang. Det marked er eksploderet og det er sørgeligt at gå glip af de kilder. Det gør jo også at du kan lave ekstra kampagner med QR koder og så er det jo mobil der tilgås fra, så dine Crossmedia muligheder bliver større. 

Men jeg vil så lige foreslå at du gør lidt mere ud af din SEO optimering. Så skulle det alene give dig flere brugere på din side. se evt. begynder guide hos google. https://static.googleusercontent.com/media/www.google.dk/da/dk/intl/da/webmasters/docs/search-engine-optimization-starter-guide-da.pdf

Fra København S
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 162
Fra  PR-Gruppen Skrevet kl. 06:43

Gitte Asmann:
Ifg. leverandøren har jeg haft 15000 besøgende i år, men ca. 2500 forlader hjemmesiden, fordi den er svær at navigere rundt i den på en iphone

Studser lidt over formuleringen. Hvis du har haft 15.000 besøg i år, hvor mange er så fra desktop, hvor mange er fra tablet og hvor mange er fra mobil? Hvor høj er enkeltsidefrekvensen når besøgende kommer via henholdvis desktop, tablet og mobil?

Alle hjemmesider har besøgende der forlader siden med det samme uden at foretage noget og det gør sig gældende uanset om besøgende kommer via desktop, tablet eller mobil. Spørgsmålet er nok snarere om enkeltsidefrekvensen er væsentligt højere når dine besøg kommer via mobil end når de kommer via desktop og tablet? De tal bør du kigge nærmere på før du tager en beslutning.

Jeg besøgte lige din side via iPhone og mener absolut ikke der er et problem. Den var meget let at navigere rundt i og jeg er nok en af dem der nok snarere ville forlade din mobilside hvis den bliver gjort alt for "simpel". Altså hvis det hele bliver kogt ned til næsten ingenting, som rigtig mange gør når de laver en mobiloptimeret version af deres hjemmeside. De fleste gange jeg besøger en hjemmeside med min iPhone som er mobiloptimeret vælger jeg at navigere til desktop-versionen fordi mobilsiderne ofte, for mig, er mangelfulde eller for simple. Sider der ikke giver mig mulighed for at slå over til desktop versionen forlader jeg ofte helt. Det er blot den måde jeg gør det på, men det jeg vil frem til er at det ikke kun handler om det at få en mobilside, det er også et spørgsmål om at få lavet den rette mobilside og være fleksibel og kunne ændre den hvis det viser sig at enkeltsidefrekvensen ikke falder væsentligt, eller hvis den stiger.

Jeg vil også klart anbefale at du laver din hjemmeside i Wordpress, som andre også skriver her i tråden, af de samme mange gode grunde Smile

Tilmeldt 3. Sep 08
Indlæg ialt: 49
Fra  web-O-magic Skrevet kl. 09:47

Hej Gitte,

For at blande de svar der er givet allerede, så vil jeg mene at du ikke skal dele dit site op i to, ved at have en desktopudgave, og en modiludgave.
SEO-mæssigt vil det være en fordel at det hele er en side, da der så ikke er to links, som du skal sørge for scorer godt ved SEO, men det er samme side man kommer ind på uanset hvilket device man bruger.
At skulle vedligeholde to sites mht. SEO etc., er ikke optimalt, de kommer jo til at konkurrere mod hinanden på søgemaskinerne. Det vil da være optimalt at bruge alle kræfter på en side :o)

Det er klart trenden at have én side, med et fleksibelt design, der kan tilpasse sig hvad enten man bruger en computer, tablet eller telefon. Dette kaldes ofte et responsive design.
Hvilket system du bruger, om det er WordPress, det du har nu, eller et tredje bør være ligemeget.

Du kunne spørge din leverandør om de kan levere en responsivt design til din side, og veje den pris, med hvad det vil koste at flytte din side, til nogle som kan lave et sådant design (hvis det ikke kan lægges på din side seperat).

Dette skal selvfølgelig kun gøres såfremt du mener at kunne få pengene hjem igen :)

Mit hovedbudskab, kogt ned:

Systemet din hjemmeside bruger er ligemeget, bare det kan det det gerne skal kunne.
Responsivt design i stedet for to sider.

Mange hilsener

Kristoffer

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)