Det er efterhånden en del år siden jeg sidst skrev her på Amino. Men da vi på min arbejdsplads, BaggårdTeatret i Svendborg, er i gang med en ny og spændende webside, så var det mest nærliggende at vende disse overvejelser på Amino. For her ved jeg at der sidder mange kompetente mennesker... Vi vil med DEN DIGITALE BAGGÅRD skabe et univers der sammensmelter måden at tænke hjemmeside, kunst og teater. En virtuel verden der lægger op til deltagelse i informationsstrømmen og skabelsesprocessen, fremfor ren beskuelse. Vi har brug for dit/jeres input for at skabe en øjenåbnende og nytænkende teaterhjemmeside. I første omgang søger vi hjælp og inspiration til oplægget, der i januar 2014 sendes i endeligt udbud. Kommer dit forslag med, præmieres det med 2 teaterbilletter til en valgfri forestilling. Deadline for input er onsdag d.11.december. Så langt er vi selv nået: Sidens kerneydelser skal være: - Oversigt over kommende forestillinger - Billetsalg - Praktisk info Derudover drømmer vi om, at DEN DIGITALE BAGGÅRD indeholder: - News feed (Facebook, Twitter, Instagram osv.) - Trailers/Videoopslag til hver forestilling (YouTube, Vimeo osv.) - Mulighed for sponsoreksponering - Deling af alt relevant indhold - Presse- og undervisningsmateriale - Kunne fungere på engelsk - Der skal kunne udtrykkes følelser og gives meninger tilkende - Der skal tænkes crossmedia (Digitalt/analog) - Der skal tænkes i Crowdsourcing og deltagelse - Publikum og teatret skal kunne dele og udvikle materiale - sammen - Indhold og informationsstrøm indexeres med hashtags - Mulighed for streaming af prøver og forestillinger - Billedgallerier (Instagram osv.) - Download/Streaming af podcasts - Et SoundBoard med BaggårdTeatrets bedste replikker. - Hvad synes du mangler her???? Dette er første udkast til den konkrete opgave. Alt er i spil, intet er lagt fast. Vi glæder os til at høre fra dig på BaggårdTeatrets Facebook eller her i denne tråd... De bedste hilsner Trine Lønfeldt og teamet på BaggårdTeatret |
fede ideer !
Måske en ide med at streame en optaget teaterforestillling, altså brugeren kan downloade tidligere forestillinger for fx et lavere beløb , 30 kr. eller lign.
På den måde kan i lave et cashflow på gamle forestillinger ( kræver selvfølgelig i får dem optaget ...)