Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Serverplads til fototjeneste

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 18. Nov 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg arbejder for fuld tryk på en form for stockfoto-tjeneste. Det skal både være muligt at uploade billeder (både still og levende) og at hente i høj kvalitet. Jeg får brug for en del serverplads, kan jeg forestille mig. Nu er jeg ikke i materien omkring diverse tekniske specifikationer, men hvad skal man forvente at slippe for al den kapacitet, sådan en tjeneste kræver?

I mit tænkte eksempel uploades der 100 TB, og der downloades 50 TB. Jeg ved, at Amazon tilbyder løsninger, jeg leder efter, men måske har en af jer et bedre bud på en udbyder? Sikkerhed og stabilitet er selvfølgelig vigtigst - men penge er også af stor betydning.

Jeg håber, I vil give jeres input.

Med venlig hilsen,

Mikkel

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:42

Amazon er et rigtigt godt bud og ville nok også være mit første "go-to" i sådan en situation, men der er jo også div CDN services du kan anvende f.eks cdn77.

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 16:29

Amazons S3 CDN løsning er rigtig god og prisvenlig. Til gengæld bliver deres EC2 løsninger ret hurtigt dyre.

Lav en kombination af billig hosting hos Hetzner, DigitalOcean eller Linode og brug det sammen med S3.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Fra København
Tilmeldt 18. Nov 13
Skrevet kl. 16:36

Tusind tak for de hurtige svar.

Når du siger prisvenlig, har du så et nogenlunde estimat på, hvad jeg kan regne med at slippe? Jeg er simpelthen på bar bund. Når jeg forsøger at kalkulere mig frem til det via deres price tool, skal jeg udfylde diverse felter med information, jeg ikke har kendskab til.

Jeg skal selvfølgelig alliere mig med en, der har kompetencerne i orden. Lige nu forsøger jeg bare at få et overblik over indtjenings- og udgiftsposter.

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 16:55

S3 bliver vist hampert nok i forhold til CDN77, men bare CDN med dit tænkte eksempel vil koste i omegnen af 5000 USD om måneden ca.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 09:28

Hvis du er oppe i trafik i størrelser af 150 terabyte, så vil jeg råde dig til at kontakte Level3, og spørge ind til deres CDN, du vil muligvis kunne spare en hel del penge, ved at lave en kontrakt direkte hos dem.

Jeg ved CDN77 er 4500 USD. Prisen direkte hos level3 kan jeg ikke huske, men den er langt langt billigere oftest ved høje trafik priser.

Alternativt kan du gå direkte til CDN77's udbyder som er onapp.com - så vidt jeg husker koster det 500 USD om måneden for de første 50 terabyte, og så yderligere 5USD per terabyte.

Tror dog det eneste problem er du skal have en controller server kørende, men vil stadig være langt billigere.

Til storage, der ville jeg generelt bruge Amazon S3.

Lad os sige du har 10 terabyte på amazon s3 - det koster 837 USD, hvis du tager reduced redundancy (99.99% availability) er vi nede på 667 USD.

Udover det, så er ingres trafik gratis, men ja.. alt trafik sendt ud fra amazon skal du også tage højde for.

Dog er der en forskel på udgående trafik, og inter-region udgående trafik (Trafik i amazons netværk), og ved at regne på det, tror jeg at cloudfront kan betale sig, hvis du vælger at bruge S3.

http://calculator.s3.amazonaws.com/calc5.html kan fortælle dig mere om priserne hos amazon.

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 19. Sep 13
Indlæg ialt: 185
Fra  Connspire Aps Skrevet kl. 09:37

Jeg kender en lille dansk iværksøtter virksomhed der kan stille den slags båndbredde og storage til rådighed :)

Du er meget velkommen til at kontakte os på 71 992 665 :)

Fra København
Tilmeldt 18. Nov 13
Skrevet kl. 15:20

Lucas - Hosting4Real:

Hvis du er oppe i trafik i størrelser af 150 terabyte, så vil jeg råde dig til at kontakte Level3, og spørge ind til deres CDN, du vil muligvis kunne spare en hel del penge, ved at lave en kontrakt direkte hos dem.

Jeg ved CDN77 er 4500 USD. Prisen direkte hos level3 kan jeg ikke huske, men den er langt langt billigere oftest ved høje trafik priser.

Mange tak for dit input, Lucas - du lyder til at være inde i teknikken!

Fra København
Tilmeldt 18. Nov 13
Skrevet kl. 15:21

Ronnie - Connspire:
Jeg kender en lille dansk iværksøtter virksomhed der kan stille den slags båndbredde og storage til rådighed :)

Du er meget velkommen til at kontakte os på 71 992 665 :)

Tak Ronnie, det skriver jeg mig bag øret :)..

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)