I forbindelse med at jeg har overtaget en anden virksomhed har jeg fået mig en xerox workstation 24 |
Ingen?
I forbindelse med at jeg har overtaget en anden virksomhed har jeg fået mig en xerox workstation 24 |
Hej Steffen Jeg går ud fra at du mener WorkCenter M24 Den er desværre ikke meget værd. Den er fra 2003, og normalt regner man med en teknisk levetid på 5 år - denne levetid kan forlænges med op til 3 år hvis maskinen bliver renoveret. Hvis den virker perfekt ville jeg sætte den til salg til et par tusinde...
|
Med venlig hilsen Bjarne Rasmussen
Copytec Office Solutions ApS - www.copytec.dk
Enig med Bjarne - den har nogen år på bagen. 2000 er nok meget rimeligt. |
IT Operators Aps - Professionel IT Service og Support
Jeg kan godt nok ikke lige finde din model, men en anden (tre år gammel) Workcenter maskine fra Xerox er til salg på DBA for 3500. Og som det fremgår, har den kostet knapt 30.000 fra ny. |
Det er faktisk billigt! ![]() |
De ekstra tonere m.v. giver ikke ekstra værdi ? Kan jo se at de sælges idag for 1500 inkl. moms/stk. |
Forbrugsstofferne er det der giver maskinen værdi. Bjarne |
Rent salgsgas. En printer kan ligesom alt andet selvfølgelig få en defekt, det kan opstå efter 1 måned eller efter 5 år og kan have forskellige årsager. Derudover er der generelt én ting der afgør hvor længe printeren holder og det er hvor mange sider den udskriver, det har INTET med alder at gøre. At skrive en printer skal renoveres alene fordi den er fem år gammel er rent vrøvl. Og hvordan skulle en renovering iøvrigt forlænge den tekniske levetid ? teknikken er den samme renovering eller ej. @Steffen den bedste forretning du kan gøre med den printer hvis den fungerer, hvilket jeg går ud fra, det er at beholde den og udskrive med den så længe du stadig har toner. Jeg går ud fra der sidder en sort toner i maskinen ud over den nye du har. Den nye sorte toner har en udskrivningskapacitet på ca. 27.000 sider og farverne har en kapacitet på ca. 15.000 sider. Hvis vi regner med en pris på 10 øre pr. side(sort/hvid), vil du alene i sort/hvid udskrifter med den nye toner have en værdi af kr. 2700,- og hvis du begynder at regne farverne med løber det op i en meget stor værdi, de penge får du aldrig ind ved at sælge den. Det som typisk vil gå i stykker på maskinen er fuseren og eftersom du har ekstra er der ingen fare på færde der. I øvrigt kan jeg stadig skaffe nye originale Xerox tonere til maskinen. |
Det er ikke helt salgsgas, jeg forholder mig blot til hvad producenterne oplyser. Selvfølgelig kan printeren holde længere tid, derfor sætter jeg også en pris på, og fraråder dermed ikke at den kan sælges. Men jeg er bare ret sikker på at Xerox har udfaset både service OG reservedele til M24. Du kan få toner og andre forbrugsdele i evigheder efter maskinen er gået ud af produktion, men hvis man nu solgte den til en pris der modsvarede brugsværdien, ville det svare til at sælge en Trabant som du udemærket kan få benzin til, men hvis der går en krydsforskruning Det med at en renoveringen forlænger levetiden står til dels for min egen regning, men det er baseret på 40 år med reparation af kopimaskiner/printere. Med andre ord, jeg ser sagen fra sælgers side; vil han have det godt med at sælge maskinen til en høj pris, vel vidende at den ikke ville kunne repareres hvis der er noget vitalt der går i stykker? (Det er der mange sælgere i min branche der ville være lige glade med!)
Og kære Brian, jeg tror ikke han vil beholde printeren, for så havde vi jo ikke haft behov for at skrive dette |