Hej, Jeg starter, sammen med min partner, et I/S inden længe, og har i den forbindelse indkøbt webhotel, hjemmesidedesign mv. Jeg bruger Dinero til regnskab, og har i den forbindelse et spørgsmål. Jeg har oprettet 4 kontoer i min kontoplan, efter jeg læste en guide på regnskabsskolen (hvis jeg husker rigtigt). Jeg regner med, at et bilag som har faktura dato d. 10/11-13 skal bogføres d. 10/11-13? Sidder og "slås" med min udvikler, da han blot angiver sit CPR nr. på fakturaen og mener, at det er nok i forhold til mit regnskab. Med ønske om en god weekend |
Jeg regner med, at et bilag som har faktura dato d. 10/11-13 skal bogføres d. 10/11-13?
Når jeg bogfører dette, er det korrekt forstået at "Hjemmeside/IT" skal debeteres beløbet, og min konto "Udlæg Morten" krediteres beløbet? Når det så bliver udbetalt
Ja, men det krediteres din konto for at du har penge tilgode. du kan trække pengene ud uden at betale skat.
Hvis jeg skal kunne trækkes moms ud af en faktura, skal der så være opgivet et CVR nr. på fakturaen når moms beløbet er angivet? Altså f.eks.
Hjemmeside 400
Moms 100
Samlet 500
Firmaer vil atid angive deres cvr. nr og angive momsen.
Sidder og "slås" med min udvikler, da han blot angiver sit CPR nr. på fakturaen og mener, at det er nok i forhold til mit regnskab
Så må han skrive på sin faktura incl. moms.