Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til budget. SUPER VIGTIGT!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino folk!

Sidder og prøver på at få lavet mig et budget over min kommende enkeltmandsvirksomhed.

Men hvilke udgifter er der??

Det er en webshop, som tilbyder reklamepladser samt en shop hvor man kan købe diverse helseprodukter (dog ikke et krav om et stort varelager, endnu)

De ting jeg har på punkt listen nu er:

Hjemmeside, samt logo
SEO optimering
NiN start pakke
PayPal (Kan ikke helt se hvad det koster?)
Amino Plus medlem 

Men hvad er der ellers at skrive på?
Skriver man sådan noget som arbejdstøj, kørsel og sådan noget på?
Jeg har ikke brug for at skulle leje lokaler eller noget, da jeg kan ordne alt hjemmefra. 

Håber virkelig på hjælp her, da banken går lidt og venter på budgettet inden de godkender hele projektet.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:25

Ingen hjælp at hente??

Tilmeldt 27. Jan 11
Indlæg ialt: 12
Fra  TBM Service Skrevet kl. 12:12

Banken? Hvad skal du bruge banken til?

Bare kom i gang, du lærer 100x mere af erfaring og at finde ud af tingene selv.

Hvis du har brug for folk til at hjælpe dig med hvad paypal koster, hvad gør du så når du skal lave rigtig business?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:18

Thomas Bjørn Momsen:
Banken? Hvad skal du bruge banken til?

Det er banken der har med mine penge at gøre.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47160
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:29

Jesper Rasmussen:
Skriver man sådan noget som arbejdstøj, kørsel og sådan noget på?
nej ikke arbejdstøj med mindre det er noget specielt som lovpligtige sikkerhedssager - du skal selv privat betale arbejdstøj og arbejdstøj til webshop med helseprodukter er vel noget af det mere fantasifulde Smile Spørgsmålet alene - kunne gøre, at du vil ha fordel af at betale en revisor eller øknomiperson for at gå dit budget igennem så du ikke fremstår useriøs i forhold til banken, for det vil lukke alle døre

Kan du nøjes med Paypal (koster i princip jo % i forhold til omsætningen er det må du finde ud af) eller skal du har omk. til NETS og dankort med. Jeg tror godt jeg forstår ham der skriver, at hvis ikke du kan klare at finde ud af hvad paypal koster, hvordan vil du så drive alle de svære ting ved at ha en virksomhed - inkl. moms, import og regnskab som HER. Du er nødt til at kunne en masse selv desværre - Det med at få banken med er det mindste. Du skal ikke regne med, at den som udgangspunkt låner dig penge til varer - uden sikkerhed 

Internet, returvarer der skal destrueres, told, fragt, varenes pris i sagens natur, forsikring evt. godkendelser af helse produkterne måske, anden annoncering, kommunikation evt tlf, fragt ind og ud, varelager der ligger og ikke sælges med det samme, renter + omk bank for at give lidt ideer

Læs også her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/10/bank-fa-en-god-forbindelse-fra-start.htmlv 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Århus
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 378
Fra  Thomsen Business Information Skrevet kl. 13:43

Hej

Du finder en beskrivelse af hvordan du laver et driftsbudget her, og samme sted kan du også downloade en skabelon til driftsbudget.

Du kan finde et udfyldt budget for en webshop i startvejledningen Sådan starter du en webshop.

kh

Mogens

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:20

Se, det var nogle input jeg kunne bruge til noget.

Vil sige at banken HAR godkendt mit projekt, så det er bare lige de små formaliteter der skal på plads :)
Udover det vil jeg sige jeg er TOTAL grøn på det område at starte sit eget op, men meget har jeg klaret selv indtil videre og ellers er det jo altid godt med nogle gode kontakter.
Har en rigtig god bekendt som hjælper med hjemmeside og seo optimeringer, hvilket jeg jo vil mene er de dyre poster at skulle ud og koste penge i.
Så det hele skulle næsten være på plads og fra 1/1-14 skulle det hele gerne være klar til start! Indtil da laver jeg en masse forarbejde og skraber al den viden jeg overhovedet kan komme til, til mig.

Så det jeg ville frem til var egentlig bare om jeg har overset noget som man skriver på sit budget. Men det ser ikke sådan ud..

Tak for de sidste par gode input. 

Tilmeldt 27. Jan 11
Indlæg ialt: 12
Fra  TBM Service Skrevet kl. 14:42

Opstartsomkostninger kan max være et par tusind, det er derfor jeg spørger hvad banken har med noget at gøre - du skal jo ikke tage et lån for at starte en webshop, de penge kan du selv skaffe.

Erfaring fra real life: Hvis du starter nu, i stedet for om en måned, så kommer du en måned foran. Du skal ikke bruge en hel måned MERE på at "forberede" at starte.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:52

Thomas Bjørn Momsen:

Opstartsomkostninger kan max være et par tusind, det er derfor jeg spørger hvad banken har med noget at gøre - du skal jo ikke tage et lån for at starte en webshop, de penge kan du selv skaffe.

Erfaring fra real life: Hvis du starter nu, i stedet for om en måned, så kommer du en måned foran. Du skal ikke bruge en hel måned MERE på at "forberede" at starte.

Yes, jeg er bare typen, at der helst ikke skal mangle noget som helst, når jeg starter op. Den vare jeg vil sælge til mine kunder, kræver at jeg gør det som jeg lover, og det kræver lige nogle penge at starte på. Udover det vil jeg bare ikke have noget som helst mangler i nogen form. :)

Projektet har sådan set været igang et stykke tid nu, dog er det hjemmesiden og alt hvad dertil høre, der er klar pr. første Januar. og det er der mine kunder har mulighed for at betale sig ind.

Jeg er skam igang med alt det arbejde jeg overhovedet kan komme til inden det hele bliver skudt i luften.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)