Jeg har lavet dette af flere grunde ! 1 Det er en god sag 2 Det er en sag som kan give omtale i vores mediahuse 3 Det er noget som flok virkelig gerne vil dele på https://www.facebook.com/bevarmuskelhunden.dk ! Vi har fået nogle kendte med på den også Stephanie Geggo ;)
Utrolig dårlig ide synes jeg. Hvorfor skal muskelhunde have en plads i et moderne samfund hvor 90 % af ejerne er uegnet til at passe og opdrage en hund.
Det er hunden der kæmpes for ikke for en dårlig ejer ! Desværre findes der ikke et kørekort til hund endnu.
Men at sige vi ikke må holde hunde. "har selv en alaskan malamute" som ikke er en muskelhund men som er en hund som skal arbejdes med da det har en sygt lyst til at løbe og kan lave store problemer hvis den ikke bliver trænet. Men det er vel op til mig om jeg ønsker at løbe med min hund hver dag ?
Skambide er et så grimt ord og det er ganske forfærdelig at der er nogle som ikke forstår at styre deres kæledyr, dette ser jo som bekendt en sjælden gang imellem. Men at straffe hunde som intet har gjort eller vil gøre er forkert på så mange måder.
Og det er næsten altid den samme historie at hunde er sluppet løs og der efter går amok. De hunde skal aflives med det samme. Det er så nu problemet kommer. De køber bare en ny hund fordi vi ikke har en lov som kan styre om mennesket er egnet til at have sådan en type hund.
Det er ikke et projekt jeg kommer til at støtte op om. Ikke fordi jeg har noget imod hundene. Faktum er at visse raser er mere involveret i karambolage end andre racer. Dette skyldes givet vis at disse racer ofte ses i bestemte kredse af personer. Da vi ikke kan forbyde disse personer giver det - for mig - mest mening at forbyde hundene. For samfundets fælles bedste.
Det er ikke et projekt jeg kommer til at støtte op om. Ikke fordi jeg har noget imod hundene. Faktum er at visse raser er mere involveret i karambolage end andre racer. Dette skyldes givet vis at disse racer ofte ses i bestemte kredse af personer. Da vi ikke kan forbyde disse personer giver det - for mig - mest mening at forbyde hundene. For samfundets fælles bedste.
Jamen jeg er helt enig men der er bare også hunde på den liste som aldrig har gjort noget som helst. Og synes det er forkert at aflive dem blot fordi de står på en liste :)