Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Højresvingsulykker

Side 2 ud af 4 (39 indlæg)
Tilmeldt 3. Jul 13
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Det er det ideen vil gøre

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

e-bil.dk:
Men du kan måske svare mig på hvorfor det stort set kun er kvinder som er indblandet i højresvingsulykker?

Hvor har du dog den konklusion fra?

Jf. denne artikel er der lavet lidt statistik på højresvingsulykker fra 2000 - 2005. Der var 72 med mænd og 109 med kvinder. Så det er vist ikke "stort set kun kvinder". Men det er rigtigt at der tilsyneladende er flere kvinder end mænd der dør, men den konklusion du forsøger at komme frem til med dit indlæg, er helt og aldeles udokumenteret.

Og hvordan kan det være en cyklists egen skyld, at en billist drejer til højre uden at orientere sig ordentligt?

Jeg er helt med på at der også er cyklister der "holder på deres ret" og i det hele taget ikke tager vare om egen sikkerhed. Men at det hele bare er cyklisternes egen skyld, er noget pjat. Det er trods alt ikke dem der fører bilen..

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 3. Jul 13
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt rigtigt! Det er også vigtigt at føren orientere sig ordentligt.

Fra Kolding
Tilmeldt 15. Nov 08
Indlæg ialt: 560
Fra  CoolSlips.dk Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sue:
P.s.
Når nu der er så meget debat om højresvingsulykker, er det jo ufatteligt at de stadig fortsætter med at svinge ud, uden at orientere sig grundigt. 

Tror også det hænger sammen med cyklisternes uopmærksomhed som lastbilchaufførerne. Nu kører jeg kun bil, også selvom jeg placerer mig så tæt på kantstenen som muligt når jeg skal svinge til højre, så vælger folk på cykler stadigvæk, at krænge sig forbi, eller "kravle" op over fortovet for at komme forbi.
Hvorfor ikke bare holde sig bag ved min bil i stedet for at udsætte dem selv for fare.

Det er selvfølgelig ikke årsagen til alle ulykkerne, og chaufførerne skal selvfølgelig orienterer sig bedre.

Tilmeldt 4. Jun 12
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvor mange mænd er døde i år? jeg tror ingen! hvorimod der er de først 4 tilfælde jeg lige kan huske bare indenfor de sidste 6 mdr.

Hvis cykelisten gik ud fra at bilen ikke holder tilbage, så ville de ikke være så mange ulykker. Og det billede jeg ser i trafikken er at det er kvinder som køre i deres egen lille verden, over for rødt og det kommer helt bag på dem at jeg er lige ved at køre dem ned og de stopper op og kigger på det røde lys som de nok troede var grønt for dem.

SÆLG din bil helt gratis på www.e-bil.dk

Har din bil tandrem? se vores database med over 1000 bilmodeller.

Tilmeldt 3. Jul 13
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror måske at mænd orientere sig lidt mere på hvad der kan ske. 

Og hvis en kvinde måske ser noget flot i vinduet ligger de måske ikke mærke til at der kan være risiko for en ulykke. 

Statistikerne viser at det er flere kvinder. Så der må være noget med det.

Tilmeldt 4. Jun 12
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er så føreren af bilens skyld, ikke hvis du spørger mig.

SÆLG din bil helt gratis på www.e-bil.dk

Har din bil tandrem? se vores database med over 1000 bilmodeller.

Fra København
Tilmeldt 1. Aug 13
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Måske er der flere kvindelige cyklister... uanset hvad er det jo ikke pointen.

Fra København
Tilmeldt 1. Aug 13
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg synes, at det er en rigtig god ide - jo flere liv der kan reddes desto bedre. Jeg er dog ikke helt skarp på hvordan sensoren kan genkende "menneske" er det en varmesensor, bevægelses-sensor eller hvordan - den skulle jo helst ikke give udsvingninger i andre situatiuoner - slet ikke hvis den klodser bremsen ? Er der taget højde for dette aspekt ?

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Statistikken viser skam, at der rent faktisk er flere kvindelige end mandlige cyklister. Ligesom der er flere mandlige end kvindelige lastbilchauffører - hvilket medfører at 100% af de reelt ansvarlige for højresvingsulykkerne i år har været mænd. Kan det bruges til noget som helst? Næh - det kan det vist ikke......

Synes faktisk denne debat var langt mere interessant, da der blev snakket om mulige løsninger på problemet - selv er jeg ikke noget teknisk geni, men Theis - jeg håber virkelig du får opfundet noget, der kan minimere problemet - jeg kendte selv en meget kvik og begavet ung dame, der desværre kom alt for tidligt herfra fordi en lastbil overså hende. At nogen overhovedet kan overveje at give hende skylden for at hun måtte ende sit liv på så forfærdelig en måde, giver mig ærligt talt kvalme.

Problemet er jo, at det er så sjældent, vi får mulighed for at høre cyklistens version af historien - og derfor ved vi ikke ret meget om, hvorfor de vælger at køre frem uden at være 100% sikre på, at chaufføren har set dem.

Side 2 ud af 4 (39 indlæg)